1

تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه در آینده نزدیک

  • کد خبر : 173039
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه صبح امروز در راس هیئت تجاری و (البته نفتی) بلند پایه‌ای وارد ایران شد تا بر سر همکاری‌های مختلف در زمینه انرژی با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه صبح امروز در راس هیئت تجاری و (البته نفتی) بلند پایه‌ای وارد ایران شد تا بر سر همکاری‌های مختلف در زمینه انرژی با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

 

 

نواک در این باره گفت: ” یکی از مسایل مهمی که تاثیر منفی روی روابط تجاری ما (با ایران)‌دارد مشکلات مالی است. امروز ما این مسئله را بررسی کرده و راه‌حل‌های مختلفی را برای مطمئن کردن پروژه‌های مشترکمان مطرح کردیم. تاسیس بانک مشرک ایران و روسیه یکی از این راه‌ها است.”

 

 

هدف این سفر وزیر انرژی روسیه به ایران افزایش سقف مبادلات تجاری از ۲ میلیارد دلار به مرز ۱۰ میلیارد دلار اعلام شده است. وی همچنین افزود: ” ایران یک شریک تجاری بزرگ و مهم برای ماست. ما در دوره جدیدی برای توسعه روابطمان قرار داریم.”

 

 

در این سفر که دو روز بطول خواهد انجامید، الکساندر نواک با وزرا و مقامات مختلف ایرانی از جمله بیژن زنگنه وزیر نفت و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو دیدار خواهد کرد.

 

 

خبرگزاری راشاتودی (Russia Today) دراین باره به نقل از امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت نوشت: ” روسای ده شرکت نفتی بزرگ روسیه همراه وزیر انرژی هستند. روسیه می‌داند چگونه با ایران تجارت کند و ما خوش‌بین هستیم که این دیدار نتایج مثبتی داشته باشد.”

 

 

 

۵۰۷

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173039

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر