3

دکتر فرحناز ترکستانی از حوزه معاونت دانشجویی وزارت بهداشت رفت

  • کد خبر : 17417
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶

دکتر فرحناز ترکستانی که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۸۸ فعالیت خود را در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت آغاز کرد، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و متخصص بیماریهای زنان است. دکتر فرحناز ترکستانی پس از دو سال و ۲۶ روز حضور در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش […]

دکتر فرحناز ترکستانی که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۸۸ فعالیت خود را در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت آغاز کرد، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و متخصص بیماریهای زنان است.

دکتر فرحناز ترکستانی پس از دو سال و ۲۶ روز حضور در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این معاونت رفت.

http://www.dayna.ir/Images/News/Smal_Pic/28-9-1389/IMAGE634284440244672500.jpg

به گزارش «مهر» دکتر فرحناز ترکستانی که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۸۸ فعالیت خود را در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت آغاز کرد، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و متخصص بیماریهای زنان است.

وی در روز ۲۹ آذر ماه سال ۸۹ با خبری که بر روی خروجی سایت دولت قرار گرفت به یکی از چهره های خبر ساز سال ۸۹ بدل شد. بر اساس آن خبر، دکتر فرحناز ترکستانی معاون وزیر بهداشت طی حکمی از سوی رئیس جمهور به معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان ملی جوانان منصوب شده بود.

ساعاتی بعد از آن موج تاییدها و تکذیبها در رسانه ها فراگیر شد و در ابتدا عنوان شد که ترکستانی این سمت را نپذیرفته است، در ادامه گفته شد که این حکم بدون هماهنگی اعلام شده و پس از آن شنیده ها و مصاحبه ها به این موضوع تاکید داشت که ترکستانی حکم ریاست سازمان ملی جوانان را به دلیل کسالت و بیماری نپذیرفته است.

در نهایت نامه ای از سوی ترکستانی منتشر شد که در آن از رئیس جمهور خواسته بود با توجه به وظایف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی ریاست سازمان ملی جوانان را به شخص دیگری واگذار کند. در این نامه تاکید شده بود: “با توجه به وظایف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی به علت انجام جراحی از ریاست محترم جمهوری تقاضا کردم این مسئولیت خطیر (ریاست سازمان ملی جوانان) را به شخص دیگری واگذار کنند اگرچه پذیرفتن مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هر فردی موجب افتخار و سربلندی است و تلاش و کوشش مسئولین در این زمینه موجبات رضای الهی را دارد.”

اما با این وجود دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران تاکید می کرد که دکتر ترکستانی بهترین معاون بنده در وزارت بهداشت است، وی فردی متعهد است و برای خدمت به مردم از خودش هم می‌گذرد. مطمئنا اگر از بستر بیماری به سلامت بلند شود مسئولیت را بر عهده می‌گیرد اما در صورت ادامه بیماری بحث دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دکتر ترکستانی در فاصله کوتاه دوبار به دلیل بیماری بستری شده و اکنون هم در بیمارستان بستری است و اگر از بستر بیماری به سلامت بلند شود، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. اگر دکتر ترکستانی از وزارت بهداشت برود، معاون جدیدی را تعیین و اعلام خواهیم کرد، البته گزینه‌هایی مختلفی هم مد نظر است که در حال بررسی آنها هستم.

با این وجود پس از انصراف ترکستانی از سمت ریاست سازمان ملی جوانان وی به معاونت دانشجویی وزارت بهداشت بازگشت و به فعالیت خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ترکستانی به دلیل بیماری از مسئولیت خود سه بار استعفا داد که هر سه بار با مخالفت وزیر بهداشت مواجه شد اما در نهایت به دلیل ایجاد شرایط برای بهبودی کامل، وزیر بهداشت این بار دکتر محمدحسین آیتی را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، پس از این که در سالهای پایانی دهه ۷۰ به یکباره ملغی شد و تا مدت ها با عنوان سرپرستی حوزه امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت اداره می شد. موضوع احیای این معاونت در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت و پس از مدت ها در آذر ماه سال ۸۶ دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر وقت بهداشت، دکتر عصمت باروتی متخصص زنان را به عنوان معاون وزیر بهداشت در امور دانشجویی و فرهنگی منصوب کرد.

پس از تصویب ساختار جدید وزارت بهداشت، مرکز امور دانشجویی و فرهنگی ایجاد شد و در چارت تشکیلاتی جدید مرکز امور دانشجویی و فرهنگی زیر نظر وزیر و رئیس مرکز امور دانشجویی و فرهنگی همتراز معاون وزیر بهداشت دیده شده است.

مرکز قرآن و عترت، امور رفاهی، امور تربیت‌بدنی، امور فرهنگی و فوق‌برنامه، شورای مرکزی انضباطی دانشجویان و دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی از زیر مجموعه های این مرکز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر