1

هشدار‌پوتین به ترکیه: پشیمان می‌شوید/ تنبیه فراتر از تحریم گوجه‌فرنگی

  • کد خبر : 176284
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

ولادیمیر پوتین گفت: «ما می‌دانیم ترکیه جیب‌های خود را پر می‌کند و به تروریست‌ها اجازه می‌دهد که با فروش نفت دزدیده شده از سوریه، درآمد مالی کسب کنند.»

به گزارش جام نیوز، رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر از ترکیه برای سرنگون کردن جنگنده روسی در نزدیکی مرز سوریه انتقاد کرده و هشدار داده که ترکیه از سرنگون کردن جنگندهٔ روسیه پشیمان خواهد شد.

 

آقای پوتین در سخنرانی سالانه خود در پارلمان روسیه گفته است که درصدد جنگ‌طلبی نیست اما ترکیه مرتکب ‘جنایت جنگی شنیعی’ شده است.

 

 

 

به نوشته بی بی سی، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است: «شاید تنها الله (خدا) می‌داند که چرا آنها چنین کاری کردند و ظاهرا الله اراده کرد باند حاکم در ترکیه را با محروم کردن آنها از عقل و منطق مجازات کند.»

 

جت‌های اف شانزده ترکیه ۲۴ نوامبر، یک هواپیمای سوخوی ۲۴ روسیه را در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه سرنگون کردند. یک خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دوم در عملیات دوازده ساعته‌ای با حضور نیروهای یگان ویژه روسیه نجات داده شد.

 

آقای پوتین گفته است ترکیه از انجام چنین کاری پشیمان خواهد شد.

 

پوتین گفت: «ما آنچه را ترکیه انجام داده است فراموش نمی کنیم. آن را دائما یادآوری خواهیم کرد و ترکیه از کاری که کرده است پشیمان خواهد شد».

 

رئیس‌جمهوری روسیه گفته است ترکیه در صورتی که خیال می‌کند این موضوع تنها با تحریم گوجه‌فرنگی (ترکیه) برطرف می‌شود، اشتباه می‌کند.

 

ترکیه گفته است که وزیر امور خارجه این کشور امروز در بلگراد، پایتخت صربستان با وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد کرد. این اولین دیدار مقام‌های بلندپایه دو کشور از زمان سرنگونی هواپیمای روسی است.

 

آقای پوتین در سخنرانی خود بار دیگرتأکید کرد که ترکیه به تروریست‌های داعش پناه می‌دهد و از آن ها حمایت پنهانی می‌کند و تصریح کرد:  «روسیه نمی تواند کمک های ترکیه به تروریست ها را نادیده بگیرد.»

 

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیوفردا، ولادیمیر پوتین گفت: «ما می‌دانیم ترکیه جیب‌های خود را پر می‌کند و به تروریست‌ها اجازه می‌دهد که با فروش نفت دزدیده شده از سوریه، درآمد مالی کسب کنند.»

 

رئیس جمهور روسیه افزود که “راهزنان برای این پول، مزدوران را استخدام می‌کنند، اسلحه می‌خرند و زمینه را برای ترور شهروندان ما و شهروندان فرانسه، لبنان، مالی و دیگر کشور‌ها فراهم می‌کنند.”

 

روسیه روز گذشته با انتشار تصاویری،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و خانواده‌اش را متهم کرد که به طور مستقیم در صادرات غیرقانونی نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای داعش در سوریه مشارکت دارند اما ترکیه چنین اتهام‌هایی را رد کرده است.

 

ترکیه به دنبال سرنگونی هواپیمای روسی گفت هواپیمای روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و به هشدارهای این کشور بی‌توجهی کرده بود. روسیه این ادعا را تکذیب می‌کند.

 

روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ترکیه وضع کرده، از جمله واردات میوه‌، سبزیجات و سایر مواد غذایی را ممنوع کرده است.

 

همچنین تورهای گردشگری از روسیه به ترکیه به حالت تعلیق در آمده‌اند. تا کنون ترکیه یکی از مقاصد سفر مردم روسیه بود.

 

به نوشته دویچه وله، همزمان با سخنرانی پوتین، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که پروژه خط لوله “ترک استریم” که قرار بود گاز روسیه را از مسیر ترکیه به اروپا برساند به حال تعلیق درمی‌آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176284

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر