2

چه کسانی از شورای شهر تهران به مجلس می روند؟

  • کد خبر : 177539
  • ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

اصولگرایان شاید بهتر از اصلاح‌طلبان به اهمیت شوراهای شهر پی برده‌اند؛ همان‌طور که پیش از این به اهمیت شورایارای‌ها هم پی برده بودند و برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی برای این پارلمان محلی کرده بودند.

غلامرضا انصاری، محمد سالاری، احمد حکیمی‌پور و ولی‌الله شجاع‌پوریان، اسامی اصلاح‌طلبانی از شورای اسلامی شهر تهران است که گفته می‌شود می‌خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند؛ اصلاح‌طلبانی که مجلس را مهم‌تر از شورا می‌دانند و برخلاف اصولگرایان شورای شهر که شنیده شده هیچکدام برای مجلس برنامه‌ای ندارند، عزم بهارستان کرده‌اند.
افق نیوز / تصمیم اصولگرایان شورا بی‌دلیل هم نیست. با رفتن هر یک از آنها، به‌طور قطع یک عضو اصلاح‌طلب وارد شورای شهر می‌شود. هر چهار عضو علی‌البدل که پشت در شورا ایستاده‌اند، اصلاح‌طلب هستند. اصولگرایان شاید بهتر از اصلاح‌طلبان به اهمیت شوراهای شهر پی برده‌اند؛ همان‌طور که پیش از این به اهمیت شورایارای‌ها هم پی برده بودند و برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی برای این پارلمان محلی کرده بودند.

آنها می‌دانند که برای ارتباط با بدنه اجتماعی، شوراهای شهر چه اهمیتی دارند و خوب آگاهند که انتخاب شهردار از چه اهمیتی برخوردار است.

گرچه گفته می‌شود ولی‌الله شجاع‌‌پوریان، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هنوز تصمیمی قطعی برای کاندیداتوری در مجلس نگرفته است، در صورتی که چهار عضو اصلاح‌طلب و شناخته‌‌شده شورای شهر تهران در مجلس رای بیاورند و شورا را ترک کنند چه کسانی جایگزین آنها می‌شوند؟

افشین حبیب‌زاده کلی، حسین خلیل‌آبادی، زهرا صدراعظم نوری و فائزه دولتی میاب اعضای علی‌البدلی هستند که با رفتن هرکدام از اعضای شورای شهر تهران، به این شورا راه می‌یابند.
یعنی جایگزین افرادی چون محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افرادی می‌شوند که وزنه‌ای در جریان شورای شهر نیستند و قدرت اعضای فعلی را ندارند. افرادی که حتی کمتر کسی نامی از آنها شنیده است و با توجه به برابری نسبی تعداد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در شورای شهر و حضور افراد باسابقه و قدرتمندی چون مهدی چمران و مرتضی طلایی در جبهه اصولگرایان شورا، قدرت اصلاح‌طلبان در شورای شهر کاسته می‌شود.

غلامرضا انصاری  از مشهد، محمد سالاری از سبزوار، احمد حکیمی‌پور از زنجان و ولی‌الله شجاع‌پوریان در صورت کاندیداتوری از بهبهان کاندیدا می‌شوند. افرادی که هرکدام از آنها در حوزه‌های‌شان در شورای شهر حرف‌هایی برای گفتن داشتند و جایگزین‌های آنها نه نام آنها را دارند، نه تخصصشان را و نه قدرت چانه زنی آنها را.

درحالی که پیش از این خبرهایی مبنی‌بر کاندیداتوری مرتضی طلایی برای انتخابات مجلس از اصفهان و پرویز سروری به گوش می‌رسید، این تصمیم جمعی اصولگرایان بوده که سنگر شورا را به همین قدرت حفظ کنند و رای‌آوری احتمالی اصلاح‌طلبانی که گفته می‌شود تصمیم قطعی برای کاندیداتوری در مجلس دارند، قدرت اصولگرایان را در شورا بیشتر می‌کند.

منبع: تیک
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177539

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر