1

حماسه ۹ دی، فتنه ۸۸ را نابود کرد/ سازش با آمریکا با ایمان به وعده‌های الهی منافات دارد

  • کد خبر : 178071
  • ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حماسه ۹ دی فتنه سال ۸۸ را نابود کرد و این از ارادت مردم به امام حسین(ع) بود، گفت: سازش با آمریکا با ایمان به وعده‌های الهی منافات دارد.

به گزارش افق نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیر‌یه در همایش کارکنان و مدیران این سازمان ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به ویژگی‌های پیامبر اسلام در قرآن اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های پیامبر براساس آیه ۱۵۸ سوره اعراف، خواندن و نوشتن ندانستن ایشان و در نهایت ایمان و باور به خدا و کلام الهی است.

وی با اشاره به اینکه میان علم و ایمان فرق وجود دارد، افزود: همه انسان‌ها می‌دانند که روزی مقرر است که بمیرند و از این دنیا بروند اما نسبت به آن باور ندارند زیرا اگر ایمان و باور نداشتند، خود را اصلاح می‌کردند.

حجت الاسلام محمدی با طرح مثالی مبنی بر اینکه اگر انسان بداند شخصی مراقب اعمالش است و یا در مکانی دوربینی نصب است، اعمال و رفتار خود را مراقبت می‌کند، تصریح کرد: اما انسان‌ها در حالی که می‌داند خداوند ناظر اعمال و رفتارهایش است، گناه و کار خطا انجام می‌دهند که این نشان از عدم ایمان و باور به کلام الهی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کلام خدا راست‌ترین و صادق‌ترین کلام است، تصریح کرد: اگر انسان ایمان به خدا و توکل به وی داشته باشد، براساس آیات قرآن برایش کافی است.

وی اضافه کرد: در ابتدای اعلام رسالت پیامبر(ص)، اقوام پیامبر نزد ایشان آمدند و اعلام کردند که مال و ثروت، پست و مقام و همسر به ایشان می‌دهند اما پیامبر فرمود اینهایی که گفتید، آسان است اگر توانش را داشتید که ندارید و ماه را در یک دست و خورشید را در دست دیگر من قرار دهید هم از این راه عقب نمی‌کشم که این نشان از ایمان و باور پیامبر (ص) به خداوند است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه ما نیز باید به خداوند ایمان داشته باشیم و بدنبال سازش با آمریکا نباشیم، افزود: آمریکا در سال ۵۸ و در همان زمان‌هایی که هنوز کشور و مرزهایش تثبیت نشده بود با لشکرکشی به ایران به دنبال نابودی این انقلاب بود، در حالی که خبر نداشت همان خدایی که روزی ابرهه را نابود کرد، شن‌های صحرای طبس را مأمور می‌کند تا در مقابل آنها بایستد و آنان را نابود کند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ویژگی دیگر پیامبر بر اساس آیات قرآن را بندگی توصیف و تصریح کرد‌: در تشهد نماز ابتدا به عبودیت پیامبر و پس از آن به رسالتش شهادت می دهیم زیرا پیامبر از همین عبودیت به رسالت رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص خصوصیات انسان هایی که خیر و برکت دارند‌، گفت: این افراد براساس این روایت باید دارای ویژگی‌های وفا، تدبیر، حیا، حسن خلق و جمیع این خصوصیات یعنی آزادگی باشند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای ماست که به برکت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهیدان حاصل شده است، گفت: هم اکنون در ۴ طرف این مملکت ناآرامی و ناامنی وجود دارد و همه این اتفاقات بخصوص داعش را بوجود آورده‌اند که به این انقلاب آسیب برسانند اما به لطف خداوند این امنیت وجود دارد و حتی دشمن نیز از وجود آن متعجب است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی امسال افزود: امسال به برکت امام حسین(ع)، بیش از ۲۰ میلیون نفر از نقاط و مسیرهای مختلف عازم کربلا شدند و هیچ اتفاقی رخ نداد و امنیت کامل برقرار بود اما به سبب بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت چند میلیون نفر در یک نقطه به نام سرزمین منا، چندین هزار مسلمان جهان و صدها ایرانی از جمله قاریان قرآن ما جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن برای آسیب زدن به جامعه ایران و انقلاب اسلامی رواج بی حیایی و بی عفتی در میان مردم است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه ملت ایران در طول ۳۶ سال عمر انقلاب اسلامی در مقابل دشمن ایستاده است، افزود: در سال ۸۸ فتنه گران در داخل و حامیان آنها در خارج از کشور آن اتفاقات را بوجود آوردند و امروز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هم باید هوشیار بود تا به کسانی که در فتنه ۸۸ همراه شدند و یا در برابر آن سکوت کردند و حتی بعد از گذشت ۶ سال حاضر نشدند آن وقایع را فتنه بنامند، رای ندهیم زیرا معلوم نیست این افراد با ورود به این مجالس به انقلاب وفادار باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه انتخابات بهانه فتنه گران در سال ۸۸ بود و آنها به دنبال نابودی این انقلاب بودند، تصریح کرد: زمانی که فتنه گران در روز عاشورا به خیابان‌ها ریختند و به عزاداران امام حسین(ع) تعرض کردند و حرمت امام حسین(ع) را شکستند و به رقص و شادی پرداختند، مردم ماهیت اصلی آنها که عداوت با دین و اسلام است را شناختند و سه روز پس از این بی حرمتی، در روز ۹ دی ماه به خیابان‌ها آمدند و فتنه ۸۸ را نابود کردند و این به لطف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ارادت مردم به امام حسین(ع) بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178071

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر