1

هیأت تجاری ۲۵ کشور در راه ایران / سومین همایش بین‌المللی و صنعت خودرو

  • کد خبر : 178527
  • ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به انتقادات مطرح در مورد ضعف کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت نامناسب و نبود تنوع در سبد محصولات خودروسازان داخلی اعلام کرد، از این پس امکان ادامه حیات صنعت خودرو در فضای غیررقابتی وجود ندارد.

ساسان قربانی در پاسخ به خبرنگار ما اعلام کرد، متأسفانه تا‌کنون به‌دلیل وجود بازار انحصاری خودروهایی را با هر کیفیت و قیمت به مشتریان فروخته‌ایم اما پس از اجرای برجام به‌دلیل تغییر فضای کسب و کار و الزامات الحاق به سازمان تجارت جهانی ناچار به کاهش حمایت‌های تعرفه‌ای از صنعت خودرو و تولید خودرو با هدف صادرات هستیم که مشتریان داخلی را نیز راضی خواهد کرد.

 

وی افزود: بیشتر شرکای خودروسازی خارجی که متقاضی حضور در صنعت خودرو کشور هستند نیز تمایل دارند با شرکای خصوصی خودروسازی در ایران کار کنند.

 

سومین همایش بین‌المللی و صنعت خودرو

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در حالی از برپایی سومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه‌توانمندی‌های صنعت خودرو برای افزایش همکاری صرفا با شرکای تولید‌کننده خودرو و قطعات خارجی خبر داد که به‌نظر می‌رسد با امضای نهایی قرارداد ایران خودرو با پژو در سفر رئیس‌جمهور یا حاشیه این همایش، بازهم فرانسوی‌ها شریک اصلی خودروسازان ایرانی خواهند بود. با وجود این قربانی از برپایی سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با محوریت رقابت‌پذیری خبر داد و افزود: این همایش با حضور۵۰۰میهمان خارجی از ۳۰۰شرکت خودروساز و قطعه ساز ۲۵کشور جهان طی روزهای ۱۰و ۱۱اسفند‌ماه امسال و با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. علاوه بر آن نمایشگاه‌ توانمندی‌های صنعت خودرو ایران در روزهای ۹تا ۱۲اسفند‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز بر پا خواهد شد.

 

دبیر سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در پاسخ به خبرنگار ما اعلام کرد، هیچ مانع یا محدودیتی برای حضور خودروسازان آمریکایی یا همکاری آنها با شرکای ایرانی وجود ندارد اما این شرکت‌ها تا‌کنون به‌دلیل اجرایی نشدن برجام خود را سانسور کرده‌ و به‌طور رسمی درخواستی از این شرکت‌ها برای حضور در همایش مذکور نداشته‌ایم. باتوجه به اینکه یک شرکت آمریکایی قبلا برای تولید خودرو با پارس خودروی ایران همکاری داشته مانع یا محدودیتی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد.

 

قربانی همچنین از احتمال نهایی شدن برخی قراردادها با خودروسازان خارجی در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: مذاکراتی انجام و قراردادهایی با خودروسازان و قطعه‌سازان ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، سوئد، ترکیه و اتریش آماده امضای نهایی است که در روزهای برگزاری این دو رویداد، به امضای نهایی می‌رسد./همشهری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178527

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر