1

تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه روابط بخش ICT دو کشور ایران و اسلوونی

  • کد خبر : 179006
  • ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با پوچیوالشک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی که ظهر امروز در موزه ارتباطات برگزار شد، گفت: گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور نیازمند اعتماد دو دولت است

به گزارش افق به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با پوچیوالشک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی گفت: خوشبختانه شما زمانی به ایران سفر کرده اید که تا چند روز آینده، تحریم ها علیه ایران برداشته خواهد شد .

وی به زمینه های همکاری بخش زیرساخت، مخابرات، پست، ماهواره و سایر حوزه های ICT در کشور اشاره کرد و افزود: این نشست شروع خوبی برای همکاری های دوجانبه است که امیدوارم پایان خوبی هم داشته باشد.

واعظی با بیان اینکه از افتتاح سفارتخانه اسلوونی در ایران خرسندیم، افزود: افتتاح مرکز تجاری با حضور ۴ شرکت اسلوونی گام بسیار مثبتی در گسترش روابط دوجانبه این دوکشور، است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: کشور اسلوونی از زمانی که جزء کشور یوگسلاوی بود در بخش الکترونیک قوی و مؤثر عمل می کرد و ما پس از آن نیز این کشور را به رسمیت شناخته ایم.

واعظی ادامه داد: هم اکنون حضور حدود ۲۶۰۰ شرکت در کشور اسلوونی در حوزه ICT و حجم مبادلات ۲ میلیارد یورویی ، نشانگر این موضوع است.

وی با بیان اینکه شما کار در بخش ICT را باور کرده اید، ادامه داد: قطعاً اسلوونی می تواند بر روی بازار بزرگ ایران در بخش ICT حساب باز کند.

واعظی اظهارکرد:‌ پروژه های مختلفی در زمینه انتقال ، فیبرنوری، دیتا سنتر در ایران انجام می شود و همزمان شرکتهای بسیار خوبی در زمینه ICT و بخش سخت افزار و نرم افزار در ایران فعالیت دارند.

وی بر گسترش همکاری ها در زمینه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور نیازمند اعتماد دو دولت است و این مهم با پشتوانه اراده دولتها، میسر می شود.

وی افتتاح سفارتخانه اسلوونی در ایران را گامی مثبت در گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد و گفت: توجه ایران بر ۳ موضوع متمرکز است.

واعظی در تشریح این ۳ موضوع گفت: اگر پروژه های همکاری بین دو کشور از حدی بزرگتر باشد نیازمند آن هستیم که بانکهای دو کشور در این پروژه ها دخیل باشند.

وی برخورداری از تکنولوژی های برتر و مطرح میان دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: لازم است بتوانیم تجربیات و دانش فنی میان دو کشور را منتقل کنیم.

واعظی توجه به بازار را به عنوان سومین مشخصه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: انتظار داریم اگر بازاری به کشوری ارائه می شود؛ ما هم بتوانیم به صورت متقابل بازاری برای ایران، درآن کشور، داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179006

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر