1

بایدن: درصورت شکست روند سیاسی آماده حل بحران سوریه از طریق نظامی هستیم

  • کد خبر : 179827
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، در صورت ممکن نبودن راه کار سیاسی، واشنگتن آماده است از طریق نظامی به بحران سوریه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را در کنفرانس خبری مشترکی با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در شهر استانبول بیان کرد.

مدت‌هاست مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند به این صراحت حرفی از گزینه نظامی درباره سوریه به میان نیاورند و سخنان بایدن می‌تواند تا حدود زیادی به بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های کاخ سفید در حل بحران سوریه و بی‌توجهی روسیه و دولت سوریه به راه‌کارهای آمریکا مرتبط باشد.

بایدن در پاسخ به نگرانی‌های آنکارا در حمایت واشنگتن از گروه‌های کرد سوری نیز گفت: آمریکا می‌داند حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) همچون داعش تهدیدی علیه ترکیه است.

در همین حال،‌ احمد داوود اوغلو نیز گفت: ما اجازه انتقال افراد مسلح یا انتقال سلاح از طریق مرزهایمان را نمی‌دهیم. ترکیه برای مبارزه و از بین بردن “تروریسم” تلاش می‌کند و با آمریکا در مورد مبارزه با گروه تروریستی داعش توافق نظر دارد.

وی افزود: مذاکراتی در مورد مداخله روسیه و حملات هوایی و تاثیر آن بر مبارزه با تروریسم صورت گرفت. ما با طرف آمریکایی در مورد حساسیت مساله تروریسم در ترکیه و رابطه حزب کارگران کردستان با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه که شاخه پ.ک.ک در سوریه است، گفتگو کردیم.

بر خلاف اینکه مقامات عراقی بارها تاکید کرده‌اند که به ترکیه به هیچ وجه اجازه حضور و مداخله نظامی در عراق را نداده‌اند، داوود اوغلو مدعی شد: حضور نیروهای ما در منطقه بعشیقه در عراق با هماهنگی مسئولان عراقی صورت گرفته و “شایستگی در مقابله با تروریسم” را ثابت کرد.

وی بر مخالفت آنکارا با حضور هرگروه مسلحی غیر از ارتش‌های رسمی در هرکشوری در جهان تاکید کرد و گفت: به همین دلایل است که ما حضور گروه‌های مسلح در ترکیه را نمی‌پذریم و اجازه حضور هیچ گروه‌های مسلحی در خارج از چارچوب ارتش ملی‌مان را نمی‌دهیم.

احمد داوود اوغلو مدعی شد، ارتش ترکیه به منظور مقابله با داعش وارد عراق شده و آنکارا به وحدت ارضی عراق احترام می‌گذارد.

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت، تنها مخالفان “مشروع” باید در مذاکرات صلح سوریه شرکت کنند.

داوود اوغلو همچنین از بایدن به دلیل سفرش به قبرس تشکر کرده و گفت، آمریکا در مذاکرات صلح قبرس نقشی مهم خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179827

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر