3

نگاهی به دست اندازهای روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس

  • کد خبر : 180154
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کار دولت ایران برای ارتقاء سطح روابط دیپماتیک با انگلستان بیش از سطح کاردار، دشوار و زمان بر است.

احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص نقش میانجی گرایانه سوئیس در روند اصلاح روابط دیپلماتیک ایران و کشورهای غربی، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور ایران به ایتالیا و فرانسه به معنای شروع روابطی جدید بین ایران و اروپا خواهد بود.

نماینده مردم، ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی کانادا که بر علیه ایران اقدامات زیادی را انجام داده، گفته است که تحریم های علیه ایران را لغو خواهد کرد که این موضوع نشان می دهد که آن ها به ایران نیاز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نفع ایران نیز هست که در خیلی از مسائل اجازه ندهیم که اروپا و آمریکا خیلی با یکدیگر نزدیک شوند، ادامه داد: منظور نزدیک نشدن مواضع اروپا و آمریکا این است که نباید اجازه دهیم در جایی که منافع ما ایجاب می کند، مواضع اروپا و آمریکا نزدیک شود. به طور مثال در مسئله هسته ای ایران، اروپا و آمریکا مواضعی نزدیک به هم داشتند که فشار زیادی را وارد کردند.

شوهانی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که آمریکا در زمینه موشکی ایران شیطنت نکند، گفت: باید با اروپا نزدیک شویم تا سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران جواب ندهد.

وی با بیان اینکه سوئیس کشوری بیطرف است، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که سیاست های گذشته انگلیس در قبال ایران خصمانه بوده است و اگر بخواهیم که این روابط ارتقاء پیدا کند باید مجلس شورای اسلامی نیز ورود کند.

نماینده مردم، ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کار دولت ایران برای ارتقاء سطح روابط دیپماتیک با انگلستان بیش از سطح کاردار، دشوار و زمان بر است.

شوهانی با بیان اینکه اگر روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی نزدیک تر شود، در انتها وضعیت روابط انگلیس و ایران بهبود پیدا کند، بیان کرد: ممکن است علاوه بر سوئیس سایر کشورهای اروپایی نیز به دنبال اصلاح روابط انگلیس و ایران باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مجلس شورای اسلامی ایران مقرر کرده است که سطح روابط با انگلستان باید تا سطح کاردار باشد، گفت: احیای روابط با انگلستان زمان بر خواهد بود./

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر