4

نظام بین‌الملل نظام عادلانه‌ای نیست تا انتظار داشته باشیم کشور‌ها به حقوق خود برسند

  • کد خبر : 295830
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح هرمز گفت: متأسفانه نظام بین‌الملل نظام عادلانه‌ای نیست تا انتظار داشته باشیم که همه کشورها به حق و حقوق خود برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح هرمز گفت: متأسفانه نظام بین‌الملل نظام عادلانه‌ای نیست تا انتظار داشته باشیم که همه کشورها به حق و حقوق خود برسند.

شوهانیافق انلاین ، احمد شوهانی با اشاره به تحقیقات در‌ دست انجام در خصوص دخالت‌های ترامپ در قضیه اوکراین اظهار کرد: نتایج این تحقیقات قطعا در انتخابات پیش رو در آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: ممکن است کار ترامپ به استیضاح نکشد ولی مشروعیت این فرد را متزلزل کرده و فضای افکار عمومی را بر علیه‌ او می‌کند.
شوهانی با بیان اینکه تحقیقات در زمینه نقش ترامپ در قضیه اوکراین، احتمالا منجر به استیضاح او نمی‌شود، بیان کرد: رو شدن این موضوع، برگ برنده‌ای به دست دموکرات‌ها برعلیه ترامپ داده است؛ طبیعی است که بخواهند در زمان نزدیک به انتخابات از این فضا، بر علیه او استفاده کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه همین بی‌عدالتی‌ها در سازمان ملل و شورا‌هایی که به آن متصل هستند، همیشه مطرح بوده است. همیشه حرف کسانی که در کانون‌های قدرت هستند، شنیده می‌شود.
این استاد دانشگاه یادآور شد: حال اینکه به واسطه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل فضایی ایجاد می‌شود تا دیگر کشور‌ها نیز حرف خود در عرصه بین الملل را بزنند و مورد توجه و قضاوت افکار عمومی قرار بگیرد، مهم است.
وی خاطر نشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل، بهترین فرصت بود که رئیس جمهور حرفهایش را بزند. ایران این پیام را به دنیا داد که ما حامی صلح هستیم و به هیچ کشوری تجاوز نکردیم و از این به بعد هم، رویه همین خواهد بود. امیدواریم با ارائه طرح صلح هرمز از سوی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، همسایگان ما سر عقل بیایند و از کشور‌های فرا منطقه‌ای فاصله بگیرند.
شوهانی تصریح کرد: همین که سران اروپایی در جریان این حضور رئیس جمهور در سازمان ملل، سمت ایران آمدند و از او می‌خواستند که با آمریکا دیدار داشته باشند، اینها نشانه قدرت و عزت نظام است؛ این موضوع اقتدار ایران را نمایان‌تر کرد.
میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=295830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر