4

اختلاف نظر در میان خاندان سعودی برای انتخاب ولیعهد + تصویر

  • کد خبر : 18219
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

به گزارش میدل ایست آنلاین، منابع آگاه در عربستان اعلام کردند پادشاه این کشور تصمیم نهایی اش را برای انتصاب ولیعهد و به احتمال زیاد شاهزاده نایف وزیر کشور فعلی، گرفته است اما درباره زمان اعلام تصمیم پادشاه، در میان خاندان سعود اختلاف نظر وجود دارد. شواهد نشان می دهد تصمیم پادشاه برای انتخاب شاهزاده […]

به گزارش میدل ایست آنلاین، منابع آگاه در عربستان اعلام کردند پادشاه این کشور تصمیم نهایی اش را برای انتصاب ولیعهد و به احتمال زیاد شاهزاده نایف وزیر کشور فعلی، گرفته است اما درباره زمان اعلام تصمیم پادشاه، در میان خاندان سعود اختلاف نظر وجود دارد.

تصمیم نهایی درباره انتصاب ولیعهد عربستان سعودی گرفته شد

شواهد نشان می دهد تصمیم پادشاه برای انتخاب شاهزاده نایف به عنوان ولیعهد اتخاذ شده است و حتی ملک عبدالله هیئت بیعت را برای شور در این زمینه فرا خواند ولی برخی فراخواندن هیئت بیعت را رد می کنند و می‌گویند رای این هیئت در دوره پادشاه کنونی بی ارزش است بلکه وظیفه اش برای پس از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمده پادشاه بعدی تعریف شد.

شاهزاده نایف روابط قویی با نهاد دینی وهابیت در این کشور دارد و به اتخاذ روشهای محافظه کارانه معروف است.

دیپلماتها می گویند وی نقش مهمی در سرکوب کردن فعالان حقوقی و اعزام نظامیان عربستان به بحرین برای سرکوب اعتراضات در این کشور و میزبانی کردن زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس دارد.

مزاوی الرشید مورخ عربستانی درباره انتخاب شاهزاده نایف برای سمت ولیعهدی ابراز نگرانی و از هیات بیعت انتقاد کرد.

این مورخ عربستانی تاکید کرد هیات سری بیعت از اعضای خاندان حاکم این کشور تشکیل شده است و ملت عربستان نمی تواند نظری در این امر داشته باشد.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند در مورد زمان اعلام تصمیم پادشاه اختلافات گسترده ای وجود دارد. برخی می گویند نام ولیعهد پس از مراسم دفن شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد متوفی رسانه ای شود اما برخی دیگر معتقدند این خبر باید پس از پایان مناسک حج اعلام شود.

این منابع پیش بینی می کنند مرگ ولیعهد سبب خواهد شد تا عربستان با تغییرات گسترده ای روبرو شود به گونه ای که ممکن است شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز وزارت دفاع را به دست بگیرد، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز به وزارت کشور و شاهزاده خالد فیصل نیز به امیری منطقه ریاض برسد.

در شرایطی که در برخی پیش بینی ها گفته شد معاون دوم نخست وزیر در عربستان حذف می شود اما برخی دیگر شاهزاده سلمان را گزینه تصدی این سمت می خوانند.

گفتنی است، بی ثباتی در عربستان برخی از کشورهای کوچک عربی منطقه را که به نوعی وابسته به ریاض هستند نگران کرده است و به گواه کارشناسان در این نگرانی عواملی چون بهار عربی و امکان به هم ریختن موازنه قدرت در منطقه بی تاثیر نیست

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر