1

پکن: فعالیت ما در دریای چین جنوبی با فعالیت آمریکایی‌ها در هاوایی تفاوتی ندارد

  • کد خبر : 182263
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

وزارت خارجه چین پس از سفر وزیر خارجه این کشور به واشنگتن طی روزهای آتی اعلام کرد، حضور نظامی پکن در دریای چین جنوبی هیچ تفاوتی با استقرار نیروهای آمریکایی در هاوایی ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هفته گذشته آمریکا، چین را به تشدید تنش‌ها در دریای چین جنوبی از طریق استقرار موشک‌های زمین به هوا در یکی از جزایر مورد مناقشه متهم کرده بود، اقدامی که چین نه آن را تایید و نه تکذیب کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره احتمال مطرح شدن این بحث در دیدار وانگ یی، وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن عنوان کرد: آمریکا نباید از این مساله به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد جنجال و درگیری استفاده کند.

وی در این باره ادامه داد: آمریکا در مناقشه دریای چین جنوبی نقشی ندارد و این موضوع مشکلی در روابط پکن ‌واشنگتن نیست و نباید بشود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، پکن امیدوار است، آمریکا به وعده خود عمل کرده و در این مناقشه طرف کسی را نگیرد و تشدید تنش‌ها در این باره به ویژه درباره حضور محدود نظامی چین در دریای چین جنوبی را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: استقرار تجهیزات دفاعی محدود و لازم در مناطق متعلق به چین اساسا تفاوتی با فعالیت دفاعی آمریکا در هاوایی ندارد.

به گفته این مقام چینی، کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی دائما طی سال‌های اخیر عملیات‌ نظارتی و گشت‌زنی در هاوایی انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182263

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر