4

دو پروژه مطالعاتی درباره گربه‌ها در دست مطالعه داریم

  • کد خبر : 18231
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

دورخیز شهرداری برای صادرات گوشت گربه دو پروژه مطالعاتی درباره گربه‌ها در دست مطالعه داریم که از سال آینده فعالیت‌های اجرایی آن آغاز می‌شود. ایران- امیر گودرزی/ محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مشاور قالیباف در امور محیط زیست روز گذشته به مهر گفت: «دو پروژه مطالعاتی درباره […]

دورخیز شهرداری برای صادرات گوشت گربه
دو پروژه مطالعاتی درباره گربه‌ها در دست مطالعه داریم که از سال آینده فعالیت‌های اجرایی آن آغاز می‌شود.

ایران- امیر گودرزی/ محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مشاور قالیباف در امور محیط زیست روز گذشته به مهر گفت: «دو پروژه مطالعاتی درباره گربه‌ها در دست مطالعه داریم که از سال آینده فعالیت‌های اجرایی آن آغاز می‌شود.»

وی پروژه اول را چنین توضیح داد: «جمعیت گربه‌های شهر به اندازه‌ای است که اگر بخواهیم با آنها برخورد کنیم باید کل کارهای شهرداری را تعطیل کنیم و گربه بگیریم.»

اما پروژه دوم مطالعاتی مشاور شهردار تهران این است: «احتمال دارد بجز عقیم سازی، گربه‌ها را به کشورهای آسیای شرقی صادر کنیم زیرا گوشتی لذیذ برای مردمان این منطقه محسوب می‌شود.»

 این نخستین باری نیست که شهرداری تهران برای به دست آوردن پول برای صادرات گربه‌ها دورخیز می‌کند.سال ۸۷ زمانی که محمدحسین‌امراللهی، مدیریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران را بر عهده داشت در یک نشست خبری از عقیم کردن گربه‌ها صحبت کرد که واکنش‌های انجمن حمایت از حیوانات را به دنبال داشت.او چند روز بعد در حاشیه جلسه علنی شورای شهر با خبرنگاران رو به رو شد و موضوع صادرات گربه به کشورهای آسیای شرقی را پیش کشید.این حرف او به قدری باعث خنده خبرنگاران شد که از امراللهی سؤالاتی غیر جدی پرسیدند «گربه‌ها را در ایران سر می‌برید و پوست می‌کنید یا زنده صادر می‌کنید؟» و یکی از خبرنگاران درباره «قیمت گوشت گربه و تفاوت گوشت یخ زده با گوشت تازه» سؤال کرد!

این موضوع در چند رسانه انعکاس داشت و امراللهی به دستور شهردار تهران برای همیشه ممنوع از مصاحبه شد. به همین دلیل دیگر خبری از این طرح شهرداری تهران منتشر نشد.پس از گذشت سه سال حیدر‌زاده دوباره این حرف را می‌زند که جای تعجب زیادی دارد.جالب این که ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری که حیدرزاده ریاست آن را بر عهده دارد، چندی است مسئولیت مبارزه با موش‌ها را بر عهده گرفته اما نه تنها کاری برای این معضل بهداشتی پایتخت انجام نداده بلکه برنامه‌ای هم برای آن ندارد.

حیدرزاده در مصاحبه روز گذشته خود با مهر از ایجاد کمپ‌هایی برای زنده‌گیری سگ‌ها و عقیم کردن آنها صحبت کرد! او در این گفت‌و‌گو به دختر دانشجویی اشاره کرد که چندی پیش برای پروژه عکاسی به شهرک غرب رفته بود و توسط سگ‌های ولگرد مورد حمله قرار گرفت و فوت کرد. اما نگفت عقیم بودن سگ‌های ولگرد چطور می‌تواند از خطرات و سرایت بیماری آنها کم کند.

سال ۸۷ وقتی موضوع صادرات گربه از سوی شهرداری مطرح شد

 سیدجاوید آل‌داوود رئیس انجمن حمایت از حیوانات در پاسخ به تماس خبرنگاران گفت: این موضوع آن‌قدر خنده‌دار است که نمی‌خواهد در مورد آن اظهار نظر کند اما اعلام کرد: شهرداری تهران نه‌تنها در کنترل جمعیت سگ‌ها و موش‌ها موفق نبوده بلکه تاکنون نقشی در کنترل جمعیت گربه‌ها نداشته است چون در این حوزه‌ها از متخصصان کمک نمی‌گیرد.

 البته دلیل دیگری هم در عدم موفقیت شهرداری برای کنترل جمعیت سگ‌ها و گربه‌ها وجود دارد چون شهرداری در این کار هم به دنبال سود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18231

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر