1

نفت اوپک به بیش از ۳۲ دلار رسید/ بالاترین قیمت سال ۲۰۱۶

  • کد خبر : 183178
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

قیمت نفت اوپک در جدیدترین به روز رسانی سایت سازمان اوپک با ۷۳ سنت افزایش به ۳۲.۳۴ دلار در هر بشکه رسید که بیشترین قیمت این نوع نفت در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت، اوپک،  آخرین قیمت سبد نفتی اوپک در بازارهای جهانی را به‌روز رسانی کرد. بر این اساس، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، جمعه ۱۴ اسفند ماه با ۷۳ سنت افزایش ۳۲٫۳۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک پنج‌شنبه گذشته ۳۱٫۶۱ دلار در هر بشکه فروخته شد. کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه ۲۰ ژانویه برابر با ۳۰ دیماه بازمی‌گردد که ۲۲٫۴۸ دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال ۲۰۰۳ تاکنون به شمار می‌رود.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۶ که سال را با آن آغاز کرد برابر با ۳۱٫۷۹ دلار (۴ ژانویه) بود به این ترتیب قیمت روز جمعه ۵۵ سنت از این رقم بالاتر است.

متوسط قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۸٫۰۱ دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت آن از سال ۲۰۰۳ به شمار می رود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در روز پنج شنبه به علت اعلام افزایش ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت اما در روز جمعه افزایش یافت و این روند افزایشی در این هفته ادامه یافت و قیمت نفت برنت به ۳۹٫۱۶ و نفت خام آمریکا به ۳۶٫۴۹ دلار در هر بشکه رسید.

ضمن اینکه تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته برای یازدهمین هفته متوالی کاهش یافت.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183178

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر