1

بالاترین سرمایه مطبوعات و رسانه‌ها اعتماد مردم است.

  • کد خبر : 18328
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

سید محمد حسینی امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه رونق نمایشگاه در گرو مشارکت هر‌‌‌چه فعالتر اصحاب رسانه است، خاطر‌نشان […]

سید محمد حسینی امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه رونق نمایشگاه در گرو مشارکت هر‌‌‌چه فعالتر اصحاب رسانه است، خاطر‌نشان کرد: نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی است تا مردم و نخبگان جامعه با خدمات جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورمان آشنا شوند و دست‌اندرکاران این امر نهایت تلاش خود را برای فراهم شدن این فرصت داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای حفظ نشاط و تحرک تا آخرین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: مردم این توقع را دارند که با مدیران‌، دست‌اندرکاران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف مواجه شوند و نظرات خود را به‌صورت چهره به چهره به آنها منتقل کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اعلام مواضع صریح در ارائه راهکار برای براندازی جمهوری اسلامی ایران و اتخاذ این موضع که برای نیل به این هدف باید فعالیت‌های رسانه‌ای را گسترش دهیم‌، خاطر‌نشان کرد: مقامات آمریکایی در حال حاضر به‌صورت صریح مواضع خود را اعلام می‌کنند و این امر رسالت خطیر جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورمان را گوشزد می‌کند.

وی با تشکر از تمام کسانی که در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای را در راستای ارتقای بینش و آگاهی مردم دارند، اظهار داشت: هر چند که مطبوعات از غرب به کشور آمده است اما مطبوعات در کشورمان سابقه‌ای در حدود یک قرن دارند و از دوره مشروطه مطبوعات نقش پررنگی را در بیداری مردم داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: از این جهت مطبوعات در داخل کشورمان با فرهنگ اصیل ایرانی بومی شده است.

حسینی رسالت اصلی مطبوعات و رسانه‌های مختلف کشور را صیانت از نظام مردمی و اسلامی دانست و تصریح کرد: تلاش بسیاری زیادی صورت می‌گیرد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز مانند سایر نظام‌ها جلوه دهند اما در سفر اخیر مقام معظم رهبری همه شاهد پیوند عمیق بین مردم و مسئولان نظام بودند و در این راستا همه وظیفه داریم برای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه و ارتقای علمی کشور متذکر شد: به جای اینکه دیگران برای ما اسطوره‌سازی کنند و افرادی را که در راستای منافع آنها فعالیت می‌کنند را برای ما چهره کنند، ما باید چهره‌های خدمتگزار را به مردم معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس اظهار داشت: مطبوعات نقش بی‌بدیلی در حاکمیت عقلانیت بر جامعه دارد تا به جای حاکمیت احساسات و سفسطه‌گری، مردم در فضای آرام قدرت انتخاب داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها یادآور شد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، آسیب‌شناسی فضای مطبوعاتی کشور است.

وی ادامه داد: در سال گذشته  ۷۸۰ مجوز نشریه در کشور صادر شده است که این توسعه کمی در نشریات کشور بی‌سابقه بوده است و این مسئله، خط بطلانی بر ادعای کسانی است که مدعی‌اند در جمهوری اسلامی ایران تکثر وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه افزایش کمی تعداد مطبوعات و نشریات کشور نیاز به مقوله آموزش را بیش از پیش گوشزد می‌کند، تصریح کرد: ورود افراد ناآشنا به جامعه مطبوعاتی می‌تواند لطماتی را به فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای وارد کند و باید افرادی وارد این عرصه شوند که به حیثیت مطبوعات کشور لطمه نزنند و این امر نیازمند آسیب‌شناسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در غرب مطبوعات و رسانه‌ها نیز مانند احزاب ابزاری در راستای دستیابی به قدرت هستند، یادآور شد: در جامعه اسلامی مطبوعات اینگونه نیستند و مطبوعات در خدمت اعتلا و پیشرفت کشور قرار دارند.

وی افزود: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فرصت مناسبی است که اعتماد مردم به مطبوعات و رسانه‌ها افزایش یابد چرا که بالاترین سرمایه مطبوعات و رسانه‌ها، اعتماد مردم است.

حسینی با تذکر این نکته که در انعکاس اخبار و مطالب مختلف، “ناقص‌گویی” یک نقص در حوزه کاری رسانه‌ها محسوب می‌شود، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر اخیر بر این نکته تأکید داشتند که در شرایط فعلی نگاه کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده و همه باید تلاش کنند تا چهره‌ای زیباتر و هماهنگ‌تر در ذهن ملت‌های منطقه ترسیم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر