2

کره‌شمالی باز هم کلاهک اتمی آزمایش می‌کند

  • کد خبر : 183763
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی علاوه بر اعلام اینکه قرار است یک کلاهک اتمی آزمایش شود، گزارش داد که پرتاب موشک بالستیک حامل کلاهک هسته‌ای هم انجام می‌شود

ایسنا نوشت: رسانه دولتی کره‌شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون دستور داده است تا یک کلاهک هسته‌ای در “آینده‌ای نزدیک” آزمایش شود.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد، آزمایش‌های پیشنهادی حاصل چندین سال توسعه و “تحقیقات سخت‌کوشانه” است. براساس این گزارش، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دستور داده است تا یک کلاهک هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک آزمایش شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی هشدار داده که پیونگ‌یانگ باید آماده پذیرش تبعات اقداماتش باشد. وی در نشست کابینه سئول گفت: اگر کره‌شمالی تغییر نکند، مسیر خودتخریبی را می‌پیماید.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع سئول صحت ادعای کره‌شمالی را زیر سوال برد. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی علاوه بر اعلام اینکه قرار است یک کلاهک اتمی آزمایش شود، گزارش داد که پرتاب موشک بالستیک حامل کلاهک هسته‌ای هم انجام می‌شود.

اگر چنین اقداماتی انجام شود، نقض فاحش تحریم‌های سازمان ملل متحد خواهد بود که اخیرا با حمایت چین به عنوان متحد اصلی کیم جونگ اون، تحکیم شد. براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، سخنان کیم در حالی مطرح شد که وی بر آزمایش شبیه‌سازی موفق یک موشک بالستیک قابل بازگشت نظارت می‌کرد که ثبات ساختاری ترمودینامیکی توسعه یافته با مواد مقاوم در برابر حرارت را می‌سنجید. صحت این ادعا از سوی وزارت دفاع کره‌جنوبی مورد تردید است.

هدف از این اقدامات، “افزایش قدرت بازدارندگی” اعلام شده است. با این حال وزارت دفاع کره‌جنوبی گفته است که هیچگونه تحرکی در سایت‌های هسته‌ای این کشور دیده نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183763

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر