2

بندرعباس از وضعیت قرمز خارج شد

  • کد خبر : 184419
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

با بارش های مطلوب بهاره در استان هرمزگان، وضعیت تأمین آب شرب در کلانشهر بندرعباس از وضعیت قرمز خارج شده اما این شهر برای تابستان ۹۵ و پیک مصرف تابستانه در مرز تولید و مصرف آب شرب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ثبت ۲۰۷ میلیمتر بارش در حوضه آبریز بندرعباس – سدیج از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۹۴) تا بامداد امروز، حجم ذخایر سدهای استان هرمزگان افزایش یافت.

مقایسه میزان بارش ها در این حوضه آبریز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که فقط ۹۱ میلیمتر بوده از افزایش ۱۲۷ درصدی بارش ها در این حوضه آبریز حکایت دارد.

همچنین بررسی آمارهای ایستگاههای سنجش بارش در استان هرمزگان نشان می دهد از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، میزان تجمعی بارش ها در ایستگاه میناب ۲۳۰ میلیمتر و در ایستگاه طاشکوئیه ۱۵۲٫۵ میلیمتر است که به ترتیب نسبت به متوسط درازمدت مدت مشابه افزایشی ۶٫۴ و ۵٫۵ درصدی داشته اند.

«رحیم میدانی» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه “با توجه به بارش‌های اخیر شهر بندرعباس از تنش آبی خارج شد”، گفت: با توجه به بارش‌های خیلی خوب اخیر در حوضه سد شمیل و نیان و سد میناب، حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب به منابع آب این سدها افزوده شد که مشکلات تامین آب تابستان بندرعباس را تا حدودی مرتفع کرد.

از اینرو وضعیت تأمین آب شرب در کلانشهر بندرعباس از وضعیت قرمز خارج شده اما این شهر برای تابستان ۹۵ و پیک مصرف تابستانه در مرز تولید و مصرف آب شرب است که اگر در مدیریت مصرف آب شرب در این شهر توجه کافی صورت نگیرد احتمال بازگشت بندرعباس به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=184419

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر