2

رفتار معلمان موثرترین روش تربیت و شهادت بالاترین مرحله ایثار است

  • کد خبر : 185154
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: رفتار معلمان موثرترین روش در تربیت دانش آموزان و شهادت بالاترین نوع ایثار است.

علی اصغر فانی که برای ادای احترام به مقام والای معلم شهید حمیدرضا گنگوزهی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است پنجشنبه شب در همایش گرامیداشت مقام معلمان شهید استان در زاهدان اظهار داشت: ۲۰ تا ۲۵ سال قبل حوزه ای به نام مدیریت رفتار سازمانی در دنیا مطرح شد که بر لزوم رفتار فراتر از وظیفه در جامعه با هدف کمک به هم نوع تاکید می کرد در حالی که این وظیفه در اسلام عمری هزار و ۴۰۰ ساله دارد.
وی ادامه داد: معلمان زیادی در سیستان و بلوچستان برای افزایش شاخص های آموزش نقش آفرین بوده اند و با انواع مختلف ایثار برای افزایش سطح تعلیم و تربیت فرزندان این دیار از هیچ تلاشی دریغ نکردند که این نشان از زنده بودن روحیه ایثار و از خودگذشتی در میان مردمی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت شده اند، دارد.
وزیر آموزش و پرورش، گذشت از مال را نوع دیگری از ایثار عنوان کرد و افزود: خیران مدرسه ساز و مدرسه دار از جمله ایثارگرانی هستند که شرایط را برای تعلیم و تربیت مردم این مرز و بوم فراهم می کنند.
فانی گفت: هم اینک بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند که خیران مدرسه ساز با کمک های مالی خود دولت را در تامین امکانات این مدارس یاری می دهند.
وی اظهار داشت: معلمان سیستان و بلوچستان که در طبیعت خاص و پراکندگی جمعیت این استان در حال تعلیم و تربیت هستند معنای ایثار را درک کرده اند که نتیجه آن تربیت پایدار است که موجب تحویل معلمانی چون شهید گنگوزهی به جامعه می شود و صحنه را برای رشد فضایل اخلاقی باز می کند.
وزیر آموزش و پرورش، نقش رفتار را در تربیت موثرتر از زبان دانست و افزود: یک معلم با حضور به موقع در کلاس درس، داشتن نظم، تدریس بیشتر در ساعات غیرموظف، گذشت از حق و ایثار جان خود، فداکاری را به دانش آموزان تدریس می کند که این به معنی تربیت ماندگار است.
در پایان این همایش از خانواده و بازماندگان معلمان شهید سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185154

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر