4

دولت آمریکا خواستار روابط خوب با ایران است

  • کد خبر : 18560
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶

“هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی، از تلاش آمریکا برای برقراری رابطه با ایران سخن گفت و مدعی شد که کشورش آماده گفت‌وگو با ایران است.وی برای القای اختلاف و دودستگی در ایران مدعی شد که در ایران جنگ قدرت در گرفته است و ادعا کرد: آمریکا آماده گفت‌وگوی “مستقیم” یا “غیرمستقیم” با […]

“هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی، از تلاش آمریکا برای برقراری رابطه با ایران سخن گفت و مدعی شد که کشورش آماده گفت‌وگو با ایران است.وی برای القای اختلاف و دودستگی در ایران مدعی شد که در ایران جنگ قدرت در گرفته است و ادعا کرد: آمریکا آماده گفت‌وگوی “مستقیم” یا “غیرمستقیم” با ایران است اما من فکر می‌کنم که در عین حال جنگی برای قدرت در درون حکومت در جریان است و آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

وزیر خارجه آمریکا با تحریک مردم ایران به تغییر نظام در این کشور اعلام کرد: ایران در حال تبدیل به دیکتاتوری نظامی است اما مردم ایران می‌توانند از این جنگ قدرت که در بطن حکومت در جریان است به نفع خود استفاده کنند.

کلینتون در ادامه بدون اشاره به اعمال تحریم‌های ضدایرانی از طرف کشورش و متحدان آن که مستقیماً بر مردم ایران تأثیر می‌گذارد، گفت: دولت آمریکا به طور جدی از مردم ایران حمایت می‌کند. اوباما در پی برقراری روابط دوستانه با ایران بود، اما مقامات ایران به تلاش‌های او پاسخ مناسبی نداده و برنامه هسته‌ای خود را ادامه دادند.

* تحریم‌ها روی مردم ایران تأثیر می‌گذارد اما چاره‌ای نیست

وی در ادامه ادعا کرد: دولت آمریکا خواستار روابط خوب با ایران است و حتی می‌خواهد تا پایان سال جاری یک سفارتخانه مجازی اینترنتی در تهران داشته باشد که بتواند به پرسش‌های مردم ایران پاسخ دهد. در خصوص تحریم‌ها نیز باید گفت که این تحریم‌ها با هدف ترغیب ایران به تغییر رویکرد اعمال می‌شود. اگر چه این تحریم‌ها تأثیراتی نیز بر مردم عادی می‌گذارد، اما چاره‌ای جز اعمال تحریم وجود ندارد.

وی همچنین ضمن اذعان تلویحی به نگرش منفی مردم ایران به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران درباره دلیل عدم حمایت مستقیم آمریکا از فتنه خاطرنشان کرد: دو سال پیش، از درون جنبش اعتراضی این صدا شنیده می‌شد که آمریکا باید مواظب باشد طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می‌افتد.

کلینتون برای تبرئه برخی افراد همچنین اعلام کرد: علاوه بر این در زمان آغاز اعتراضات دو سال پیش در ایران، درخواستی از سوی رهبران این جنبش برای اعلام حمایت آمریکا از جنبش دریافت نشد.

* امیدواریم ادعایمان در مورد ایران را در دادگاه ثابت کنیم

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در خصوص سناریوی ساختگی علیه ایران در خصوص تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعلام کرد: شواهد و قرائن زیادی در مورد این اتهامات در اختیار مقامات دادگستری آمریکا است که امیدوارم آمریکا بتواند این اتهامات را در دادگاه ثابت کند.

ادعای کلینتون در خصوص دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان در حالیست که علیرغم درخواست مقامات ایران و کشورهایی همچون روسیه و ترکیه و حتی رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هیچگونه سند و مدرک مستندی ارائه نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر