3

ایران به عنوان یک تولید‌کننده مهم در بازار دنیا بسیار تأثیرگذار است

  • کد خبر : 18999
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶

رستم قاسمی در حاشیه پانزدهمین همایش بین‌المللی نفت و گاز گفت: بورس نفت دارای پیچیدگی‌های متفاوتی نسبت به بورس کالا است و موانع قانونی‌ در این زمینه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر بورس نفت را راه‌اندازی کنیم.وزیر نفت با اشاره به مباحث مربوط به میادین مشترک گفت: یکی از محورهای مهم برنامه‌های […]

رستم قاسمی در حاشیه پانزدهمین همایش بین‌المللی نفت و گاز گفت: بورس نفت دارای پیچیدگی‌های متفاوتی نسبت به بورس کالا است و موانع قانونی‌ در این زمینه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر بورس نفت را راه‌اندازی کنیم.وزیر نفت با اشاره به مباحث مربوط به میادین مشترک گفت: یکی از محورهای مهم برنامه‌های من مباحث مربوط به میادین مشترک و موضوع تأمین مالی برای این میادین است که اکنون برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شده است.
رستم قاسمی گفت: به عنوان نمونه میدان آذر حدود ۲ ماه پیش قرارداد توسعه آن با پیمانکاران داخلی بسته شد و میادین چندگوله و دارخوین نیز اخیرا کار بررسی بر روی میادین آغاز و در چند ماه آینده امیدواریم به توسعه آنها برسیم.
وی خاطر نشان کرد: منابع مالی برای توسعه این میادین از طریق ۴٫۵ درصد از سهم شرکت ملی نفت در بودجه ، اوراق مشارکت که هفته آینده فروش آن آغاز می‌شود و فروش صکوک و نفت به مردم است که به زودی نیز کار این دو مقوله نیز آغاز و اجرایی می‌شود.
رستم قاسمی خاطر نشان کرد: هفته آینده قصد داریم ۱۰هزار میلیارد اوراق مشارکت را به فروش برسانیم و برای صکوک نیز مجوز ۱۵ میلیارد دلاری برای سال ۹۰ وجود دارد.
رئیس اوپک با اشاره به وضعیت اوپک خاطر نشان کرد: قیمت نفت را در بازار معمولا عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و اگرچه در حال حاضر قیمت نفت به خاطر مسائل سیاسی و اقتصادی تا حدودی کاهش یافته اما به نظر می‌رسد این قیمت تا پایان زمستان ثابت می‌ماند.
وی با اشاره به جلسه اوپک که ۲ ماه آینده برگزار می‌شود، گفت: قبل از آغاز جلسه سعی می‌کنیم با کشورهای مورد نظر خود جمع‌بندی و رایزنی کنیم.
رستم قاسمی با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک تولید‌کننده مهم در بازار دنیا بسیار تأثیرگذار است، گفت: در حال حاضر ذخایر نفتی ایران ۱۵۴٫۸ میلیارد بشکه است که این ذخایر بسیار قابل توجهی است.
رستم قاسمی با اشاره به اکتشاف میادین جدید گفت: در حال حاضر پروژه اکتشاف در ایران بسته نشده و هنوز کار بسیار زیادی باقی مانده است به عنوان مثال در نوار مرزی کشور میادین وجود دارد که هنوز به مرحله اکتشاف نرسیده است به خصوص نوار مرزی شمالی و غربی کشور.
وی با اشاره به پارس جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۸ فاز پارس جنوبی در حال احداث و اجرا است که پس از ۳ سال آینده و تأمین منابع مالی مورد نیاز آن این ۱۸ فاز به بهره‌برداری می‌رسد و دیگر فاز باقیمانده‌ای در این میدان بزرگ گازی وجود ندارد اما پارس جنوبی دارای لایه‌های نفتی است که قطر چندین سال است که تولید را آغاز کرده و ایران نیز از یک ماه گذشته از یک بلوک کار تولید را آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر