1

جهاد اسلامی: هدف از بازداشت گسترده فلسطینیان مانع تراشی در برابر انتخابات محلی است

  • کد خبر : 197152
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۸:۵۸

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار مقابله با جنایت های مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری شد.

fه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، خالد البطش با اشاره به بازداشت گسترده فلسطینیان ساکن کرانه باختری اظهار داشت: هدف از استمرار جنایت اشغالگران علیه ملت ما، توسعه شهرک سازی، یهودی سازی، محاصره غزه و زیر پا گذاشتن حقوق ثابت ملت فلسطین؛ حذف قضیه ملی و حقوق این ملت است که اخیرا نیز شدت یافته است و ضروری است که با اتحاد و تشریک مساعی با این اقدامات تجاوزکارانه مقابله کنیم.

بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه نیز ۲۰ نفر از شهروندان فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

پس از گذشت یک روز از یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه الفوار در جنوب شهر الخلیل که به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر منجر شد، نظامیان صهیونیست بامداد امروز نیز ۲۰ فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

از جمله این بازداشت شدگان شیخ حسن ابوکویک نمایندگان جنبش حماس در کمیته انتخابات محلی در اردوگاه الامعری است.

نیروهای اشغالگر همچنین به منزل جمال ابوالهیجا اسیر فلسطینی یورش برده و شروع به بازرسی منزل کردند.
نظامیان صهیونیست شب گذشته با پشتیبانی جیپ های نظامی، بولدوزر، هواپیماهای جاسوسی و بالن های تصویربرداری و نیز تک تیراندازان به اردوگاه الفوار یورش بردند.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی بدون هشدار قبلی به این اردوگاه یورش آورده و خرابی و ویرانی زیادی در خانه های شهروندان به بهانه تحت تعقیب بودن یکی از فلسطینیان، به بار آوردند.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند که هدف از این عملیات نابودی زیر ساخت های مقاومت در داخل اردوگاه و جستجو برای یافتن اسلحه است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به سمت شهروندان تیراندازی کردند که باعث شد ده ها نفر از آنها زخمی شوند.
وزارت بهداشت فلسطین نیز شب گذشته اعلام کرد که یک جوان به نام محمد ابو هشهش (۱۷ ساله) در اثر اصابت گلوله به سینه وی در جریان درگیری با اشغالگران به شهادت رسید.

حماس: هدف از بازداشت ابو کویک تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” بازداشت حسین ابو کویک نماینده این جنبش در کمیته مرکزی انتخابات را دخالت در تبلیغات انتخاباتی فلسطینیان و اقدامی پیشدستانه برای تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی خواند.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس امروز چهارشنبه در بیانیه ای حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منزل ابو کویک و بازداشت او را به شدت محکوم کرد.

ابوزهری خواستار توقف بازداشت گسترده فلسطینیان به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری شد و تاکید کرد که حملات و تجاوزات دو جانبه تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی نه تنها عزم و اراده حماس را تضعیف نمی کند، بلکه موجب قدرت گرفتن هرچه بیشتر آن و گسترش دامنه حمایت های مردمی از آن می شود.

این جنبش از تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی ذی ربط خواست به منظور آزادی حسین ابو کویک و توقف بازداشت اعضا و فعالان این جنبش در کرانه باختری قبل از برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی وارد عمل شوند.

رژیم صهیونیستی ممنوعیت سفر معاون رئیس جنبش اسلامی را تمدید کرد

مسئولان رژیم اشغالگر ممنوعیت سفر شیخ کمال الخطیب معاون رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را به مدت پنج ماه دیگر تمدید کردند.

الخطیب در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: تعقیب های سیاسی و خفقان همچنان ادامه دارد، اینجا اسرائیل است جایی که بار دیگر برای ششمین بار متوالی مرا به مدت پنج ماه دیگر از سفر ممنوع کردند.

معاون شیخ رائد صلاح همچنین تصویری از دستور رژیم صهیونیستی درباره تمدید ممنوعیت سفرش که توسط «اریه درعی» وزیر داخلی این رژیم امضا شده است، منتشر کرد.

الخطیب همچنین به برخی اقدامات صهیونیست ها برای در تنگنا قرار دادن فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ اشاره کرده است که از جمله آن ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی در داخل کمربند سبز، ورود به قدس و مسجد الاقصی، حبس خانگی و تعقیب از سوی نهادهای اسرائیلی است.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی در نوامبر گذشته ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی به رهبری شیخ رائد صلاح را اعلام کرد.

دیدار فرستاده ویژه پوتین با خالد مشعل

فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر روز سه شنبه با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و هیئت این جنبش در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

جنبش حماس با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که «میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه پوتین به خاورمیانه در جریان سفرش به دوحه ـ پایتخت قطر ـ با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و هیئت همراه وی دیدار و درباره آخرین تحولات مسئله فلسطین گفتگو کرد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر