1

شمارش معکوس برای تغییرات تکراری در استقلال

  • کد خبر : 200646
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

مسئله‌ای که تا به امروز استقلال را به شدت آزار داده در واقع این است که هنوز کسی به درستی نمی‌داند ریشه مشکلات استقلال فنی و از جانب مربیان این تیم است یا باید ریشه‌ها را در مدیریت این باشگاه جست‌وجو کرد.

 

بانک ورزش – بر خلاف تمام آن بزرگنمایی‌هایی که پس از شهرآورد شد و برخی از بیرون و درون باشگاه استقلال کوشیدند تساوی با پرسپولیس را مهم و ارزشمند جلوه دهند و به نوعی خود را پیروز و فاتح بدانند اما استقلال در وضعیتی کاملا بحرانی سیر می‌کند و آن تساوی نیز نه تنها ارزش و منزلتی نداشته و ندارد بلکه تنها معادلات چند مجهولی تغییرات را بیشتر کرده است.

شاید اگر استقلال می‌توانست در بازی با رقیب سنتی‌اش برنده باشد اکنون می‌شد منصوریان و بازیکنانش را فاتح دانست اما آن تساوی فقط زمان تغییرات در استقلال را به عقب انداخت و با قاطعیت و شجاعت باید گفت که اگر آبی‌ها روی همان مسیر تساوی- باخت گام بردارند به زودی تغییرات دیگری در راه خواهد بود و باشگاه آبستن حوادث تازه خواهد شد.
استقلالی که اکنون در نازل‌ترین جایگاه پانزده سال اخیر خود قرار گرفته چنانچه در دو بازی آتی نیز نتواند طعم شیرین پیروزی را بچشد حتما باید با یکسری تغییرات مواجه شود تا شاید از وضعیت کنونی خارج شود. البته اگر این تغییرات همچون گذشته پر اشکال، غلط و از سر لجاجت و بی تدبیری نباشد چرا که هر آنچه تا به امروز انجام شده؛ اعم از تغییرات پی در پی در بدنه مدیریت و در بخش فنی همگی بی‌نتیجه و بی‌ثمر بوده است.
استقلال درست از زمانی که وزارت ورزش و جوانان رای به برکناری علی فتح‌ا… زاده داد دیگر روزگار خوش به خود ندید و پیامد آن تغییر مربیان و مدیران دیگری نیز از استقلال کنار گذاشته شدند تا شاید وضعیت این باشگاه بهبود یابد اما هرگز چنین نشد و استقلال در مسیری قرار گرفت که حالا در بحرانی‌ترین روزهای ممکن خود به سرمی برد.
تصور اینکه استقلال دوباره در کسب پیروزی ناکام باشد هم دشوار است اما از این استقلالی که منصوریان ساخته بعید نیست که حتی در تهران مقابل ذوب آهن زانو بزند و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت کند. چنانچه چنین نتیجه‌ای رقم بخورد تغییرات در استقلال به زودی به وقوع خواهد پیوست و زمان آنچنانی نخواهد گذشت تا این باشگاه دوباره شاهد تحولاتی باشد.
برخی براین باورند که منصوریان برکنار می‌شود تا یک مربی خارجی به استقلال بیاید. در لا به لای شایعات حتی نام برخی مربیان خارجی کار کرده در فوتبال ایران نیز منتشر می‌شود که این خبررسانی‌ نمی‌تواند چندان به واقعیت نزدیک باشد.
برخی هم از احتمال تغییرات دوباره در بدنه مدیریت باشگاه استقلال حرف می‌زنند و احتمال می‌دهند که افتخاری از کار برکنار شود. هر دو احتمال دور از ذهن نیست و هر آن می‌توان انتظار داشت که یکی از میان منصوریان یا افتخاری از استقلال کنار گذاشته شود اما اینکه وزارت ورزش و جوانان در نهایت رای به جدایی کدام یک از این دو دهد سوالی است که متولیان اصلی باشگاه استقلال پاسخش را می‌دانند. مسئله‌ای که تا به امروز استقلال را به شدت آزار داده در واقع این است که هنوز کسی به درستی نمی‌داند ریشه مشکلات استقلال فنی و از جانب مربیان این تیم است یا باید ریشه‌ها را در مدیریت این باشگاه جست‌وجو کرد.
این وضعیت تصمیم‌گیران باشگاه استقلال را هم با مشکلات فراوانی مواجه کرده و آنها نیز نمی‌دانند استقلال امروز از لحاظ فنی و در بخش مربیگری با نقص و ایراد روبه‌رو است یا مشکلاتش از مدیریت نشات می‌گیرد.
به هر حال شاید گذشت زمان و انجام یکسری تغییرات دیگر بتواند پرده از این راز بردارد اما هواداران استقلال امیدوارند که این آزمون و خطاهای پی‌درپی منجر به از دست رفتن زمان و حتی سقوط این تیم به دسته پایین‌تر نشود چراکه استقلال فعلی با ۴ امتیاز در رتبه نازل پانزدهم جا دارد و هرگز تیم امیدوارکننده‌ای نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200646

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر