2

عراقچی: ظرفیت های گروه هشت با همکاری های تجاری رشد پیدا می کند

  • کد خبر : 200921
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

عراقچی در دومین سخنرانی خود بر ظرفیت ها و فرصت های گسترده کشورهای عضو گروه هشت بویژه در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی و از طریق توانمند سازی بخش های خصوصی و تبادل تجربه تاکید کرد.

 

عباس عراقچی روز جمعه در دومین نشست ویژه وزیران امور خارجه کشورهای گروه هشت که در حاشیه هفتاد و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ریاست وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد در مقام ریاست هیئت کشورمان شرکت کرد.
وی همچنین دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار را چارچوب بین المللی مناسبی دانست که کشورهای عضو گروه می توانند با ترسیم اولویت های ملی و گروهی خود در راستای گسترش همکاری های فیمابین اقدام کنند.
معاون دستگاه دیپلماسی ایران در چارچوب دستور کار این اجلاس، ضمن استقبال از آمادگی ترکیه برای برگزاری اجلاس سران گروه هشت در آنکارا در سال ۲۰۱۷ میلادی، براهمیت این اجلاس تاکید و ابراز امیدواری کرد تا آنکارا تاریخ دقیق این اجلاس را بزودی نهایی و اعلام کند.
در این نشست همچنین ریاست دبیرکل این گروه – سید علی محمد موسوی – تا برگزاری نهمین اجلاس سران کشورهای گروه در ترکیه تمدید شد.
گروه هشت شامل هشت کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه می باشد. این گروه در ژوئن سال ۱۹۹۷ تاسیس شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200921

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر