1

بانک اطلاعات تجارت خارجی اتحادیه اوراسیا راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 209283
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

مرکز اطلاع رسانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاسیس بانک اطلاعاتی تجارت خارجی و کنترل حمل‌ونقل این سازمان در تابستان سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: بانک اطلاعات تجارت خارجی اتحادیه اوراسیا راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مرکز اطلاع رسانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاسیس بانک اطلاعاتی تجارت خارجی و کنترل حمل‌ونقل در این سازمان خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز، این بانک در جهت «تامین اطلاعاتی کنترل حمل‌‌ونقل (خودرو) در مرزهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا» راه اندازی می‌شود.

بنابراین گزارش، این بانک برای راه اندازی پروسه تعامل اطلاعاتی بین مقامات نظارتی حمل‌ونقل (خودرو) کشورهای عضو از سوی کمیسیون اقتصادی اوراسیا تهیه و آمده شده است.

این مرکز همچنین علاوه بر صدور مجوزهای صادر شده حمل‌ونقل، دسترسی آنلاین نتایج کنترل حمل‌ونقل از جمله اطلاعات در مورد پرداخت هزینه، جریمه و برطرف سازی نقض‌های که قبلا شناسایی شده بودند را به نهادهای تخصصی ارائه می‌کند.

طبق برنامه تهیه تمام اسناد لازم برای پیوستن به این پروسه از سوی مقامات ذیربط کشورهای عضو اتحاد اقتصادی اورآسیا تا ماه جولای سال جاری تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش خدمات فدرال کنترل حمل‌ونقل روسیه، این بانک اطلاعاتی کنترل حمل‌ونقل در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی تحت مدیریت کمیسیون اقتصادی اوراسیا بهره‌برداری می‌شود.

گفته می‌شود که اطلاعات این بانک نه تنها برای مقامات نظارتی بلکه برای تاجران کالا نیز قابل مشاهده بوده که این موضوع روند کنترل را تسهیل و تسریع می‌کند.

به این ترتیب با راه اندازی این سیستم مراحل اداری و کاغذ بازی برای تجارت کشورهای اتحاد اقتصادی اوراسیا به مراتب کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر تعامل اطلاعاتی مقامات نظارتی حمل و نقل کشورهای اتحاد اقتصادی اوراسیا بر اساس شرایط فنی صورت می‌گیرد که دارای معایب زیادی است.

بنابر گزارش کمیسیون اقتصادی اوراسیا بیش از ۸۰ درصد از حجم کل محموله ها در کشورهای عضو اتحاد اقتصادی اورآسیا از طریق زمینی صورت می‌گیرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از ۱۸۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۴ هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر