1

کره جنوبی صدور روادید را برای معلمان چینی متوقف کرد

  • کد خبر : 210186
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۲۴

در پی افزایش تنش ها میان کره جنوبی و چین در خصوص استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکایی تاد در شبه جزیره کره، این کشور صدور روادید را برای معلمان چینی متوقف کرد.

 

به گزارش ایرنا، صدور روادید آموزشی برای معلمان و راهنمایان چینی سال هاست در کره جنوبی انجام می شود اما بر اساس گزارش های منتشر شده، این کشور به تازگی از دادن ویزا به آنها خودداری کرده است.
بر اساس گزارش ها، لغو صدور و یا تمدید روادید برای آن دسته از معلمان و راهنمایانی اعمال شده که در موسسات آموزش زبان کنفوسیوس در کره جنوبی کار می کنند.
کنفوسیوس یک موسسه ویژه آموزش زبان چینی برای دانشجویان خارجی است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا دایر بوده و در کره جنوبی نیز ۲۲ موسسه فعال دارد.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گزارش کرد که روابط دو کشور پس از برنامه استقرار تاد در خاک کره و مخالفت های چینی بشدت متشنج است.
این گزارش می افزاید: بسیاری از معلمان و راهنمایان چینی گفته اند که معلوم نیست چرا کره جنوبی روادید برای آنها صادر نکرده و یا ویزای قدیمی آنان را تمدید نکرده است اما طبیعتا این موضوع بی ارتباط با استقرار تاد در شبه جزیره کره نیست.
بسیاری از معلمان و راهنمایان چینی این موسسات از سوی دانشگاه های چین برای آموزش زبان و فرهنگ چینی به کشورهای دیگر می روند و صدها موسسه کنفوسیوس چین در سایر نقاط دنیا فعال است.
با وجود همه گزارش هایی که در باره ارتباط این اقدام با آرایش تاد منتشر شده، وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی این اخبار را شایعات بی اساس دانسته و افزوده است که فقط بر اساس قوانین عمل می شود.
اگرچه در کره جنوبی و قوانین مهاجرتی به صراحت در باره این ممنوعیت موردی ذکر نشده اما وزارت آموزش و پرورش این کشور تاکید کرده است که این موسسه در زمینه پرداخت ها و استخدام ها روندی نادرست در پیش گرفته است.
کره جنوبی و آمریکا توافق کرده اند که تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) سامانه دفاع موشکی آمریکا موسوم به تاد را در خاک کره جنوبی آرایش دهند. بهانه این دو کشور برای آرایش تاد، مقابله با فعالیت های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی اعلام شده است.
استقرار این سامانه با مخالفت و اعتراض های شدید چین و همچنین روسیه مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210186

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر