2

بنیاد خاتم الاوصیاء ۱۰ هزار مربی قرآن در سراسر کشور آموزش داد

  • کد خبر : 210190
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۳۰

رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیاء (عج) گفت: ۱۰ هزار مربی قرآن در سراسر کشور زیر نظر این موسسه در سه سال گذشته آموزس دیدند که برنامه ریزی شده پنج هزار نشست خانگی مسجد محور نیز در سالجاری برگزار شود.

 

به گزارش ایرنا، محمدعلی خواجه پیری سه شنبه شب در آیین اعطای کارنامه تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن کریم در گچساران اظهار داشت: ظرفیت لازم برای تحقق طرح نشست قرآنی خانگی مسجد محور برای تمامی آحاد جامعه از جمله دانش آموختگان و حافظان قرآن در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه این بنیاد رکورد جدیدی در زمینه حفظ یک ساله از خود به جای گذاشته، گفت: امید است این بنیاد در مسیر تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، نقش بسزایی ایفا کند.
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیاء (عج) افزود: یکهزار و ۸۰۰ قرآن آموز در سال جاری از سوی این بنیاد دوره های آموزش تربیت معلم قرآن کریم را فرا گرفتند.
وی گفت: ۸۰ درصد از جمعیت کشور در یک افق ۱۵ ساله خواندن قرآن را فرا خواهند گرفت.
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیا، (عج) گفت: فعال کردن خانه‌های قرآنی مسجد محور(ارتباط قرآن با مسجد)، تشکیل جامعه قرآنی، آموزش اساتید و مربیان قرآنی و ترویج و کمک به قرآن را از برنامه‌های پیش ‌رو این نهاد برشمرد.
وی با بیان اینکه تدوین اهداف عمومی آموزش قرآن کریم در حال برگزاری است، افزود: به زودی یک تغییر اساسی در نظام آموزش قرآنی کشور ایجاد خواهد شد.
خواجه پیری گفت: خانواده‌ها نباید برای فراگیری قرآن منتظر مؤسسات قرآنی باشند بلکه قرآن‌ آموزی را باید از خانواده آغاز کرد.
بیش از ۲۱ نفر سال جاری در گچساران آموزش تربیت مربی قرآن را فرا گرفتند و به هفت نفر از مربیان و قرآن آموزان این شهرستان در این آیین کارنامه اعطا شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210190

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر