6

بهبود وضعیت آموزش برای کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام در روسیه

  • کد خبر : 21034
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور تربیت کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام را با جدیت همچنان پیگیری می‌کند. دیمیتری مدودوف رئیس جمهور روسیه در جمع روحانیون مسلمان اعلام کرد: ما مبلغی را در بودجه امسال (۲۰۱۲- ۲۰۱۳) به تربیت کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام اختصاص داده ایم. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از […]

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور تربیت کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام را با جدیت همچنان پیگیری می‌کند.

دیمیتری مدودوف رئیس جمهور روسیه در جمع روحانیون مسلمان اعلام کرد: ما مبلغی را در بودجه امسال (۲۰۱۲- ۲۰۱۳) به تربیت کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، وی افزود: بهبود وضعیت آموزش برای کارشناسان تاریخ و فرهنگ اسلام و ادغام کامل تسهیلات آموزش الهیات اسلامی در نظام آموزشی روسیه از وظایف مهمی است که آن را با جدیت مدنظر داریم.

روسیه برای نخستین بار در تاریخ خود یک استاندارد دولتی را برای مقطع آموزش عالی درباره اسلام و الهیات تعریف کرده است و براساس اظهارات رئیس جمهور این کشور فرصتی را برای بزرگترین تسهیلات آموزش عالی کشور فراهم آورده تا دپارتمانهایی را راه اندازی و روحانیون مسلمان را تربیت کنند.

مدودوف با تأکید بر اهمیت آموزش موثر و قدرتمند اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار مسجد و نمازخانه، ۹۶ نهاد آموزش اسلامی که دربرگیرنده هفت دانشگاه است در روسیه فعال هستند و از این تعداد ۳۲۰ مسجد طی چهار سال گذشته ساخته شده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: اوایل دهه ۹۰ در روسیه تنها ۹۰ مسجد فعال بود، اما تعداد این مساجد با افزایش جمعیت مسلمانان نیز افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21034

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر