1

اختصاصی/بانک‌ها با وجود مشکلات اقتصادی توان پرداخت وام ۸۰ میلیونی ازدواج را نخواهند داشت/ متقاضیان ۱۰ میلیونی هنوز در صف انتظارند

  • کد خبر : 211034
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی با اشاره به پرداخت وام ۸۰ میلیونی ازدواج از سوی یکی از بانک‌های کشور گفت: زمانی که بانک‌ها توان پرداخت وام ۱۰ میلیونی را تاکنون نداشسته‌اند چگونه امکان دارد این وام به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام “ناصر موسوی‌لارگانی” نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره اعلام خبر پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی ازدواج به جوانان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور که بانک‌ها حتی توان پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج را ندارند، چگونه امکان دارد این وام به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: تاکنون وام بسیاری از جوانان در صف پرداخت نشده و آن‌ها عدم توان مالی را بهانه‌ای برای نپرداختن وام ۱۰ میلیونی اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: اگرچه باید گفت که برای ازدواج جوانان به واسطه تورم موجود ۱۰ میلیون تومان هم جوابگو نیست و آن‌ها با مشکلات بسیاری روبرو هستند اما مسلما بانک مهر ایران توان پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی را به هیچ وجه را نخواهد داشت.

موسوی‌لارگانی با تاکید براینکه بانک مهر ایران برای پرداخت ۴ یا ۵ میلیون تومان وام درخواست سپرده‌گذاری در همان میزان و ضامن‌هایی با کسر از حقوق دارد، بیان داشت: حال باید پرسید چگونه می‌خواهند ۸۰ میلیون تومان را آن هم به چه تعداد پرداخت کنند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از متقاضیان وام ازدواج در سیستم بانکی ثبت نام کرده و منتظرند تنها برای اینکه نتوانستند ضامن مورد تایید بانک را تامین کنند لذا بنده معتقدم پرداخت وام ازدواج ۸۰ میلیونی ادعایی بیش نیست و توان پرداخت آن را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211034

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر