2

با بهترین روش پخت میگو آشنا شوید

  • کد خبر : 211534
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

میگو جزو آبزیان محسوب می‌شود و برخلاف اینکه در گذشته تصور می‌شد میگو به دلیل کلسترول بالایی که دارد مصرفش باعث افزایش کلسترول بد خون می‌شود، بعدها مشخص شد که نوع کلسترول موجود در این آبزی، در افزایش کلسترول بد اثربخش نیست. مقدار واحدی که برای مصرف گوشت در نظر می‌گیریم می‌تواند در هفته یکی دو بار به مصرف ماهی و میگو اختصاص داشته باشد.

بهترین روش پخت میگو
سرویس سبک زندگی فردا: میگو جزو آبزیان محسوب می‌شود و برخلاف اینکه در گذشته تصور می‌شد میگو به دلیل کلسترول بالایی که دارد مصرفش باعث افزایش کلسترول بد خون می‌شود، بعدها مشخص شد که نوع کلسترول موجود در این آبزی، در افزایش کلسترول بد اثربخش نیست. مقدار واحدی که برای مصرف گوشت در نظر می‌گیریم می‌تواند در هفته یکی دو بار به مصرف ماهی و میگو اختصاص داشته باشد. این متن را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.
میگو سرشار از پروتئین است و به دلیل اینکه درصد جذب پروتئین آن بسیار بالاست، گنجاندن آن به خصوص در برنامه غذایی کودکان در حال رشد می‌تواند باعث تامین پروتئین موردنیاز بدن آنها باشد. میگوعلاوه بر اینکه از پروتئین ارزشمندی برخوردار است حاوی ید و سلنیوم است و جزو منابع خوب ویتامین D به شمار می‌رود. برای اینکه حین پخت ارزش غذایی این ماده خوراکی از بین نرود، بهتر است به صورت بخارپز یا کبابی تهیه شود چون چربی‌های آن نسبت به حرارت حساس است. استفاده از لیموترش برای مزه‌دار کردن و سبزی‌های‌خام و بخارپز در کنار میگو نیز باعث افزایش ارزش غذایی دریافتی می‌شود.
میگوهایی که در رستوران و فست‌فودی‌ها به صورت کنتاکی عرضه می‌شود مصرفشان خیلی توصیه نمی‌شود. وقتی میگو در روغن زیاد غوطه‌ور و سرخ می‌شود، درنتیجه از خواص و ارزش غذایی آن کاسته می‌شود. هر چه میگو در روغن تفت داده شود و حرارت بیشتری ببیند اسیدهای چرب ترانس و اشباع روغن می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مضر باشد. بنابراین مصرف این خوراکی در رستوران و فست‌فودی‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است این ماده‌غذایی را در خانه با حداقل روغن و نمک تهیه و طبخ شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211534

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر