1

۷۵ درصد از نوجوانان دختر به روسپیگری روی آورده اند + تصویر

  • کد خبر : 21404
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۴

متاسفانه ما با موارد بسیاری از آغاز روسپیگری در میان نوجوانان از سن ۱۲ سالگی مواجه شده ایم.

سازمان غیر دولتی الم در سرزمین های اشغالی در گزارشی در این زمینه آورده است: جوانان اسرائیلی به شدت در غم و اندوه به سر می برند و این در شرایطی است که این مسئله سبب شده است بسیاری از نوجوانان اسرائیل در سنین پایین به روسپیگری روی بیاورند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون آمار رسمی حاکی از این است که در سال جاری ۶۲۰ نوجوان اسرائیلی ۱۲ ساله در سرزمین های اشغالی به طور علنی به روسپیگری می پردازند. این در شرایطی است که این آمار در سال گذشته تنها ۱۲۶ نفر بود. اگرچه تهیه این آمار به دلیل تلاش های سازمان الم برای یافتن قربانیان این روند و تهیه آمار دقیق تر از این مسئله در جامعه اسرائیل بوده است.

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، این گزارش در ادامه با اشاره به این که هر روز تعداد بیشتری از نوجوانان اسرائیلی به روسپیگری روی می آورند، می افزاید: نوجوانان اسرائیلی هم اکنون از نظر روحی در اوضاع نامناسبی قرار دارند، و به همین دلیل ما شاهد افزایش پنج برابری تعداد نوجوانانی هستیم که دست به این کار می زنند.

در ادامه این گزارش با اشاره به این که این سازمان گزارش مربوط به این مسئله را به کنست رژیم صهیونیستی ارائه داده است، آمده است: در گزارش ارائه شده به کنست همچنین مطالبی در مورد قاچاق زنان اسرائیلی برای استفاده در مراکز فحشا به دیگر نقاط دنیا بیان شده است. این در شرایطی است که سازمان الم بر این باور است که تعداد نوجوانان روسپی اسرائیلی بسیار بیشتر از این آمار رسمی است و با توجه به این مسئله می توان گفت که ابعاد این مشکل برای اسرائیلی ها بسیار فراتر و گسترده تر از این است.

این سازمان غیر دولتی در بخش دیگری گزارش خود با اشاره به این که بسیاری از نوجوانان ساکن سرزمین های اشغالی توسط نهادهای خیریه اجتماعی مورد شناسایی قرار نگرفته اند، آورده است: اسرائیل فاقد یک نهاد دولتی مرکزی و متمرکز که مسئولیت شناسایی و درمان این نوجوانان را بر عهده گیرد، است. این در شرایطی است که بیش از ۷۵ درصد از نوجوانان اسرائیلی که به روسپیگری روی آورده اند، دختر هستند. ۲۰ درصد دیگر پسر و ۵ درصد باقی مانده نیز تراجنسی هستند.

رلی کاتساو از اعضای موسسه الم در این باره می گوید: بسیاری از نوجوانان اسرائیلی که به روسپیگری روی می آورند، پیش از این افسردگی حاد و یا مورد سوء استفاده جنسی، بدنی و یا روحی قرار گرفتن را تجربه کرده اند. این مسئله ای مهمی است که به طور جدی مورد غفلت قرار گرفته است.متاسفانه ما با موارد بسیاری از آغاز روسپیگری در میان نوجوانان از سن ۱۲ سالگی مواجه شده ایم. این در حالی است که دولت تنها مراحل درمانی را برای دختران تامین می کند و برای پسران هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح می کند: افرادی که این کار را مرتکب می شوند، در واقع قانون را زیر پا می گذارند، اما آن ها به دلیل فقدان مدارک و یا عدم علاقه جامعه مورد مجازات قرار نمی گیرند و پرونده های مفتوح در دادگاه ها به این دلیل به راحتی بسته می شود.

بر اساس گزارش کمیته تحقیق و اطلاعات کنست رژیم صهیونیستی، در ۱۰ سال اخیر اجرای قانون بر ضد این روند برای جلوگیری از گسترش آن بسیار سست و با اهمال کاری انجام شده است. به طوری که پلیس تنها دو پرونده بر ضد مشتریان نوجوانانی که روسپی هستند، باز کرده و این دو پرونده نیز به دلیل عدم وجود مدارک کافی و یا عدم علاقه افراد برای پیگیری آن بسته شده است. علاوه بر این سه مورد از هشت پرونده مربوط به روسپیگری در میان افراد زیر سن قانونی به راحتی بسته شده و افراد مجرم در این زمینه هرگز بازداشت نشده و تحت تعقیب قرار نگرفته اند. این در حالی است که در مورد این پرونده ها اراده ای برای گناهکار شناخته شدن این افراد وجود نداشته است.

اوریت زوارتز عضو کنست اسرائیل در این باره می گوید: اطلاعات ارائه شده به کمیته کنست تنها بخش کوچکی از پدیده بسیار مهم روسپیگری در میان نوجوانان اسرائیل است. مهم ترین مسئله در این مورد این است که از زمان ارائه گزارش به کنست در سال گذشته تاکنون وزرای وزارتخانه های مسئول در این زمینه هیچ طرح خاصی برای مبارزه با این پدیده ارائه نداده و تنها به کنار آمدن با آن بسنده کرده اند. این در شرایطی است که یکی از مهم ترین عوامل گسترش این پدیده فقر و ناامنی در میان نوجوانان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21404

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر