1

تولید سلول های ” تی ” برای از بین بردن سرطان

  • کد خبر : 21497
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸

سلول های ‘تی’ می توانند به سلول های سرطان پوست حمله کرده و آنها را از بین ببرند.

دانشمندان موفق شده اند سلول های بنیادی خون را به گونه ای مهندسی (ژنتیک) کنند که منجر به تولید سلول های از بین برنده سرطان موسوم به سلولهای “تی” شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، سلول های ‘تی’ می توانند به سلول های سرطان پوست حمله کرده و آنها را از بین ببرند.
بنا بر اعلام دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس ، آزمایش هایی انجام شده بر روی موش ها اثبات می کند که می توان با تغییر ژنتیکی سلول های بنیادی خون در یک ارگانیزم زنده با سرطان مبارزه کرد.
دانشمندان پیش از این می دانستند می توان با استفاده از مهندسی ژنتیک، سلولهای “تی’ را تولید کرد اما نمی دانستند این سلول ها می توانند با مدل معادل بیماری انسانی نظیر سرطان پوست مبارزه کنند یا نه.
بر اساس این گزارش،‌ در چهار مورد از نه موش که مورد مطالعه قرار گرفتند، آنتی ژن معرف سرطان پوست  حذف شد و در پنج موش دیگر این آنتی ژن از نظر اندازه کوچک شد.
دانشمندان همچنین اعلام کردند این رویکرد شمار اندکی از سلول بنیادی مهندسی شده را به گروهی از سلول های ‘تی’ تبدیل کرده است  که به حضور آنتی ژن سرطان پوست واکنش نشان دادند.
دانشمندان بر این باورند که این سلول ها در محیط اطراف  خون وجود دارند و اگر آنتی ژن سرطان پوست را شناسایی کنند، می توانند برای مبارزه با این سرطان تکثیر شوند.
سلولهای “تی” نوعی از سلولهای سفید خونی هستند که می توانند در نابودی طیف وسیعی از سرطانها از جمله سرطان خون، سینه و روده به کار گرفته شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21497

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر