3

تحقیقات در باره حمله به “نوری المالکی” همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 21675
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

به احتمال زیاد، هدف از این حمله تروریستی “نوری المالکی” نخست‌وزیر و برخی مقامات سیاسی عراقی بوده است

منابع امنیتی بغداد اعلام کرد که هدف از حمله انتحاری هفته پیش در محوطه پارلمان عراق، شخص نخست‌وزیر این کشور بوده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “الجزیره”، دولت عراق اعلام کرد که در حمله‌ بی‌سابقه‌ای که هفته گذشته در منطقه امنیتی “الخضراء” در بغداد صورت گرفت به احتمال زیاد “نوری المالکی” نخست‌وزیر این کشور را هدف قرار داده بود.

بر اساس گزارش‌های موجود، یک فرد مسلح به منطقه امنیتی خضراء که مقر ساختمان‌های پارلمان، برخی وزارت‌خانه‌ها، سفارت آمریکا و سایر سفارت‌های خارجی بود نفوذ کرده بود و در این منطقه اقدام به اجرای طرح انتحاری و تروریستی خود کرد.

این حمله تروریستی یک روز پیش از سفر “جو بایدن” معاون رئیس‌جمهور آمریکا به عراق بود. سرتیپ “قاسم الموسوی” مسئول عملیات‌های امنیتی عراق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات بدست آمده، به احتمال زیاد، هدف از این حمله تروریستی “نوری المالکی” نخست‌وزیر و برخی مقامات سیاسی عراقی بوده است اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

پیش از این دفتر “اسامه النجیفی” رئیس پارلمان اعلام کرده بود که هدف از این حمله شخص نجیفی بوده است اما اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که این تروریست با خودروی بمب‌گذاری‌ شده‌اش در یکی از حیاط‌های پارلمان منتظر رسیدن خودروی نخست‌وزیر بوده است.

در انفجار هفته پیش در نزدیکی مقر پارلمان عراق در منطقه الخضراء، دست‌کم ۵ تن کشته و زخمی شدند. در این انفجار یک نفر که هنوز هویت آن مشخص نشده است کشته شد و ۴ تن دیگر از جمله “موید الطیب” سخنگوی ائتلاف کردستان در پارلمان عراق زخمی شدند.

این حادثه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مقر پارلمان عراق صورت گرفت. پیش از این اعلام شده بود که به پارلمان عراق حمله خمپاره‌ای شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر