1

راز قتل سفیر آمریکا در لیبی فاش شد

  • کد خبر : 222711
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۰۹

 
یکی از فرماندهان داعش که قبلاً با گروه ” انصار الشریعه ” در لیبی همکاری می کرد ، جزئیات بیشتری درباره قتل سفیر آمریکا در سال ۲۰۱۲ فاش کرد.

یکی از فرماندهان داعش که قبلاً با گروه ” انصار الشریعه ” در لیبی همکاری می کرد ، جزئیات بیشتری درباره قتل سفیر آمریکا در سال ۲۰۱۲ فاش کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از العالم، احمد حسن المشیطی اعلام کرد: انصارالشریعه طراح و مجری نقشۀ حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی (شمال شرق لیبی) بود.

کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی ، ۲  تفنگدار نیروی دریائی و یک کارمند آمریکائی در حمله گروهی مسلح به کنسولگری کشته شدند.

کمیته مبارزه با جرایم شهر مصراته در شمال غرب لیبی فیلم اعترافات المشیطی را پخش کرد که المشیطی در اعترافاتش می گوید: سه نفر از فرماندهان انصار الشریعه به نام های “محمد الزهاوی ، فوزی الفایدی و احمد ابوختاله” نقشۀ حمله به کنسولگری آمریکا را کشیدند.

نیروهای ویژه آمریکائی احمد ابوختاله را در سال ۲۰۱۴ در جنوب شهر بنغازی دستگیر کردند و برای بازجوئی با کشتی به آمریکا فرستادند.

المشیطی در اعترافاتش می گوید: علت حمله به کنسولگری این بود که فرماندهان گروه انصار الشریعه می ترسیدند که سفارت و سرویس های اطلاعاتی آمریکا مواضع این گروه را برای بمباران شناسائی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222711

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر