1

قطر: با واشنگتن بر ضرورت حل دیپلماتیک بحران جاری به توافق رسیدیم/ ایران تنها گذرگاه هوایی ماست

  • کد خبر : 224735
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

وزیر امورخارجه قطر که برای گفت و گو با مقام های آمریکایی در واشنگتن بسر می برد، پنجشنبه شب با بیان اینکه دوحه و واشنگتن بر ضرورت حل دیپلماتیک بحران جاری خلیج فارس به توافق رسیدند، افزود: تنها گذرگاه هوایی ما آسمان ایران است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در ادامه با اشاره به اینکه قطر به روابط خود با کشورها ادامه خواهد داد، درباره روابط کشورش با تهران، گفت: ایران همسایه ماست، ما با این کشور مرز مشترک (آبی) و میدان مشترک گازی داریم و قطر در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، رتبه پنجم روابط اقتصادی و تجاری با ایران دارد.
وزیر امورخارجه قطر با اشاره به اینکه دوحه به وعده های خود در چارچوب کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب همچنان پایبند است، درباره بستن شبکه خبری الجزیره نیز گفت: تعطیلی شبکه الجزیره، یک تصمیم داخلی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی قطر یادآور شد: قوانین بین المللی وضع شده، حاکم بر روابط کشورها با یکدیگر است و همه باید آن را رعایت کرده و به آن پایبند باشند.
محمدبن عبدالرحمن در ادامه آمادگی کامل دوحه را برای مذاکره با کشورهای محاصره کننده قطر اعلام کرد، اما در عین حال گفت: خواسته های مطرح شده از سوی کشورهای تحریم کننده قطر، حاکمیت دوحه را خدشه دار می کند و غیرقابل مذاکره و مغایر با قوانین بین المللی است.
آل ثانی در پایان با بیان اینکه با «رکس تیلرسون» درخصوص بحران به وجود آمده بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بحث و گفت و گو کرده است، تصریح کرد: دوحه به تحرکات قانونی با سازمان های بین المللی برای توقف تحریم های اعمال شده ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224735

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر