2

نگرانی اسرائیل از دستیابی ایران به سیستم جنگنده «اف. ۳۵»

  • کد خبر : 23055
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷

نگرانی شدیدی در محافل اسرائیلی دیده می‌شود به طوری که فناوری به کار رفته در آر.کیو ۱۷۰ می‌تواند توانمندی‌های اف.۳۵ را فاش کند.

حالتی از نگرانی شدید در محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی دیده می‌شود که معلول قرار گرفتن هواپیمایی پیشرفته جاسوسی آر.کیو ۱۷۰ آمریکا در دست نیروهای نظامی ایران است.

بنا بر گزارش‌های خبری، ایران در اقدامی که محافل امنیتی آمریکا را غافلگیر کرد، چهارم دسامبر موفق شد یک فروند هواپیمایی پیشرفته جاسوسی دستگاه جاسوسی آمریکا موسوم به RQ-170 را که وارد آسمان ایران شده بود شناسایی و تحت کنترل خود در بیاورد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت چندی پیش اعلام کرد که تهران تلاش فشرده‌ای را برای رمزگشایی هواپیمای آمریکایی به کار گرفته است که در خود فناوری پیشرفته‌ای دارد که آن را از چشم رادار‌ها دور نگاه می‌دارد و فناوری آن بسیار شبیه فناوری به کار رفته در جنگنده فوق پیشرفته اف.۳۵ است که شرکت لاکهید مارتین مشغول ساخت آن است.

پایگاه خبری محیط نیز با اشاره به این گزارش تصریح کرد که نگرانی شدیدی در محافل اسرائیلی دیده می‌شود به طوری که فناوری به کار رفته در آر.کیو ۱۷۰ می‌تواند توانمندی‌های اف.۳۵ را فاش کند. جنگنده‌ای که ارتش ارائیل برای خرید آن و استفاده از آن در درگیری‌های آینده برای خرید آن قراردادهایی بسته است.

روزنامه یدیعوت افزود که پایگاه خبری «والا» نیز اعلام کرد که طرح توسعه جنگنده اف.۳۵ که کاملا سری است به نظر می‌رسد که برای دشمنان رو شده است و صنعت نظامی ایران بزودی طراحی شبیه هواپیمای بدون سرنشین آر.کیو ۱۷۰ را در دست تولید قرار خواهد داد.

این روزنامه اسرائیلی همچنین اعلام کرد که مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دراین خصوص اعلام کرده‌اند که «تا اکنون جزئیات دقیق حادثه [کنترل ایران بر آر.کیو ۱۷۰] روشن نشده است».

این روزنامه اسرائیلی همچنین به نقل از یک مسئول امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که «موضوع در دست بررسی است که میزان خطر به وجود آمده روشن شود و اینکه این مسئله تبعاتی برای طرح تولید هواپیمای جنگنده اف.۳۵ که پیشاهنگ قدرت نیروی هوایی اسرائیل است، دارد یا خیر».

این مسئول امنیتی که نام وی فاش نشد، تاکید کرد که «پاسخ این سوال‌ها روشن نیست ولی بی‌تردید نگرانی بزرگی درباره این فناوری وجود دارد که اکنون در دست ایرانی‌ها افتاده است و کل این طرح [تولید اف.۳۵] زیر ابری تیره و تار قرار گرفته است.

در همین راستا، دانی شالوم کارشناس نیروی هوایی اسرائیل با بیان اینکه اخبار درباره دستیابی ایران متفاوت است، تاکید کرد که «سقوط این چنین هواپیمایی  و افتادن آن در دست ایرانی‌ها ضربه بزرگی به آمریکایی‌هاست».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر