2

ایران تا یک سال دیگر به ساخت بمب اتم دست پیدا می کند

  • کد خبر : 23105
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۵۳

وزیر دفاع مریکا مدعی شد که ایران تا یک سال دیگر به توانایی ساخت بمب اتم دست پیدا می کند.

وزیر دفاع مریکا در سخنانی که حکایت از اختلاف نظر اطلاعاتی میان این کشور و هم پیمانان آن دارد، مدعی شد که ایران تا یک سال دیگر به توانایی ساخت بمب اتم دست پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، “لئون پانتا” در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس با نادیده گرفتن همکاری مستمر و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان عضو متعهد و فعال این نهاد و نبود هیچ مدرکی که ادعاهای نخ نما شده غربی ها را اثبات کند، مدعی شد: با وجود تلاش برای ایجاد اخلال در برنامه هسته ای ایران، این کشور به مرحله ای رسیده است که می تواند ظرف یک سال یا کمتر به توانمندی ساخت سلاح اتمی دست یابد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد ممکن است ایرانی ها دارای تاسیسات مخفی برای غنی سازی اورانیوم باشند که به تلاش آنها برای دستیابی به سلاح اتمی شتاب می بخشد.
به گفته پانتا، آمریکا به ایران اجازه دستیابی به چنین جنگ افزارهایی را نخواهد داد و او این موضوع را “خط قرمز” ایالات متحده و اسرائیل دانست. وزیر دفاع آمریکا مدعی شد اگر ایرانی ها در تلاش خود برای دستیابی به سلاح اتمی پیش بروند و آمریکا اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورد، علیه آن اقدام خواهد کرد.
به گفته لئون پانه تا، آمریکا همه گزینه ها را برای چنین اقدامی در نظر خواهد گرفت.
در همین رابطه بی.بی.سی با تمسخر این سخنان پانتا نوشت : آمریکا و اسرائیل همواره تاریخهای مختلفی درباره دستیابی احتمالی ایران به بمب اتمی بیان کرده اند که گاه از سوی ناظران مستقل نیز رد شده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر