3

پنتاگون: ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است

  • کد خبر : 36866
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

ایران درصدد ارتقاء پدافند موشکی خود در مقابل دفاع های موشکی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا است

افق:(ofoghnews.ir) پنتاگون در جدیدترین گزارش خود از قابلیت‌های موشکی و نظامی ایران، اعلام که ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است که این امر زنگ خطری برای حامیان جنگ با ایران است.
خبرگزاری فارس: پنتاگون: ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزرای “بلومبرگ”، در جدیدترین گزارش ارائه شده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کنگره این کشور آمده است که ارتش ایران به ارتقاء و پیشبرد دقت و قدرت تخریب موشک های دور برد و کوتاه برد خود از جمله طراحی سلاحی برای هدف گیری ناوهای جنگی ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش که تاریخ آن مربوط به ۲۹ ژوئن سال جاری است و توسط “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز به امضا رسیده است، ایران قدرت مرگبار و اثربخشی سیستم های موجود خود را از طریق ارتقاء دقت و افزایش قدرت تخریبی موشک ها که جدیدا صورت گرفته است و در مقایسه با یک کلاهک با سوخت جامد قدرت ویرانگری در یک منطقه گسترده را افزایش می دهد، تقویت کرده است.

در ادامه این گزارش پنتاگون آمده است: این پیشرفت ها هم زمان با مانورهای منظم موشک های بالستیکی است که در سراسر کشور ایران ادامه دارد و علاوه بر کشتی ها و زیردریایی های جدید ایران است.

این گزارش که بدست خبرگزاری بلومبرگ رسیده است،‌ هفته گذشته برای مطابقت با دستور بودجه مالی سال ۲۰۱۰ میلادی جهت تامین ارزیابی محرمانه و غیرمحرمانه سالانه توان نظامی ایران، در اختیار چهار کمیته دفاعی کنگره آمریکا قرار گرفته است؛‌ نسخه غیرمحرمانه این گزارش جدیدترین تصویر کلی را از قابلیت های موسوم به نامتقارن ایران که برای مقابله با نقاط قوت ارتش های غربی طراحی شده اند، ارائه می دهد.

این گزارش خلاصه ای است از آنچه به طور علنی درباره وضعیت برنامه هسته ای ایران و کمک به سوریه، لبنان و حزب الله، حماس و گروه های شیعه عراق گفته می شود؛ این گزارش ارزیابی دیرین آمریکا را مبنی بر اینکه ایران با کمک های کافی خارجی احتمالا تا سال ۲۰۱۵ میلادی قابلیت فنی پرتاب آزمایشی موشک بالستیک بین قاره ای را پیدا خواهد کرد، تکرار کرده است.

در ادامه این خبر آمده است که دو تن از تحلیلگرانی که پیشرفت های نظامی ایران را پیگیری می کنند، اعلام کرده اند که این گزارش جزئیات جدیدی را ارائه می دهد و بر موشک های بالستیک متعارف ایران تاکید دارد.

* برآورد پنتاگون از توان موشکی ایران معتبر و جدی است

“کنت کاتزمن” تحلیلگر ایران بخش تحقیقاتی کنگره آمریکا اعلام کرده است: موضوع پیشرفت و ارتقاء دقت و قدرت تخریبی موشک های ایران مطرح بوده است و گزارش های دولت آمریکا پیشتر همیشه دقت و کارآمدی نیروهای موشکی ایران را کم اهمیت جلوه داده است؛ به نظر می رسد که این گزارش پنتاگون کاملا جدی و غیر افراطی باشد و با قابلیت های ایران با احترام برخورد کرده باشد و به ارتقاء قابلیت مقاومت ایران در برابر دشمن را اعتبار بخشیده است.

* برد موشک های بالستیک ایران قابلیت هدف گیری اسرائیل و کشورهای شرق اروپا را دارد

در ادامه این گزارش آمده است: زمانیکه بحث دفاع از خاک ایران مطرح می شود، این کشور یک نیروی شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد؛ ایران به توسعه موشک های بالستیک خود با بردی که قابلیت رسیدن به دشمن های منطقه ای مانند اسرائیل و کشورهای شرق اروپا را دارد و از جمله موشک شهاب ۳ با برد افزایش یافته و موشک های بالستیکی که برد متوسط آنها ۲ هزار کیلومتر است، ادامه می دهد.

“آنتونی کردزمن” از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن درباره گزارش وزارت دفاع آمریکا با محور توان نظامی و موشکی ایران به کنگره گفته است که به نظر می رسد این گزارش تائیدی باشد بر اینکه ایران فعالانه یک موشک بالستیک جدید با برد متوسط و سوخت جامد را به کار گرفته است و میزان دقت و قدرت تخریب موشک های شهاب ۳ ایران نیز افزایش و ارتقاء داشته است.

کردزمن که هفته جاری اطلاعات به روز رسانی شده “مرکز مطالعاتت راهبردی و بین‌المللی”را در گزارش خود درباره ایران و توازن نظامی خلیج فارس منتشر می کند، اعلام کرده است که این گزارش همچنین نشان می دهد که ایران درصدد ارتقاء پدافند موشکی خود در مقابل دفاع های موشکی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا است و تهدید جدید و بالقوه ای برای حمل و نقل خلیج فارس به نظر می رسد.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران نیز مانند چین در حال پیشرفت است و اعلام کرده است که موشک های بالستیک کوتاه برد خود را با رادارهای تجسس هدفی که موشک ها را به قابلیت شناسایی و حرکت به سمت کشتی ها را در جریان جنگ مجهز می کنند، به کار گرفته است؛ این فناوری همچنین ممکن است که قابلیت حمله به اهداف زمینی را داشته باشد.

* نیروی شگفت انگیز دفاعی ایران زنگ خطری است برای طرفداران جنگ علیه ایران

“آنتونی کوردزمن” از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن در ادامه در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که به نظر می رسد که خبر مربوط به اینکه ایران نیروی شگفت انگیز و سرسختی برای دفاع از خاک این کشور دارد، علامتی برای حامیان اقدام نظامی علیه ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه اقدامی علیه ایران با خطر همراه است.

* پنتاگون: مانورهای سپاه، قابلیت های دفاعی و تهاجمی ایران را به تصویر کشید

در گزارش وزارت دفاع آمریکا، سه مانور اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی نیروهای زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پررنگ و پراهمیت جلوه داده شده و این مانورها به معنای نمایش قابلیت های دفاعی و تهاجمی ایران توصیف شده است؛ بر اساس این گزارش، این مانورها اولین تمرینات قابل توجه ای بوده است که از سوی سپاه از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون برگزار شد.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است که این گزارش پنتاگون در شرایطی به کنگره ارائه شده است که تحریم های اتحادیه اروپا علیه خریداری نفت خام ایران از اول جولای سال جاری اجرایی شده است و مجموعه ای از تحریم های مالی و تجاری تحمیل شده از سوی آمریکا و سازمان ملل نیز روی دومین تولید کننده بزرگ در سازمان کشورهای صادر کننده نفت به بهانه تحت فشار قرار دادن این کشور حاشیه خلیج فارس در رابطه با فعالیت های هسته ای اش، افزوده شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر