2

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در دروازه نجف+تصاویر

  • کد خبر : 234145
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱:۱۴

مردم متدین کرمانشاه امروز در تاسوعای حسینی آیین عزاداری سید و سالار شهیدان را در دروازه نجف برگزار کردند و در عزای حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) سیاه‌پوش شدند.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در دروازه نجف+تصاویر

به گزارش افق نیوز، استان کرمانشاه از دیرباز افتخار داشته به‌واسطه قرار گرفتن بر سر راه عتبات‌ عالیات، میزبان زوار کربلای‌ معلی باشد و کرمانشاهیان همواره عشق و ارادت قلبی خویش را به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و علمدار دشت کربلا حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) نشان داده‌اند.

مردم متدین و مومن کرمانشاه امروز همزمان با روز نهم ماه محرم و در روز تاسوعای حسینی در عزای شهادت حضرت سیدالشهد(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش به سوگواری و عزاداری پرداختند و جمعی از مردم نیز در مزار شهدا حضور یافتند که با تاسی از سیدالشهدا(ع) در راه دین و ارزش‌های اسلامی جان خویش را فدا کردند.

کرمانشاهیان در حسینیه‌ها، مساجد، اماکن مذهبی، هیأت‌های عزاداری، تکایا و بقاع متبرکه در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به اجرای مراسم دیرینه عزاداری با مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند که نواهای مذهبی عزاداری با لهجه محلی کردی و لکی در نقاط مختلف کرمانشاه شنیده می‌شد و مسؤولان، روحانیان، جوانان، بازاریان، زنان، مردان، کودکان، سالمندان و اقشار مختلف مردم این دیار با ارادت و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر در مراسمات عزاداری حضور یافتند.

بسیاری از شهروندان به‌صورت خودجوش در نقاط مختلف با برپایی ایستگاه‌های مختلف به پخش نذری و شربت در بین عزاداران و شهروندان پرداختند و مراسم روز تاسوعای حسینی امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با شور و شعور خاصی انجام پذیرفت که حضور مردم اهل‌سنت، اهل‌حق، مسیحی، کلیمی و زرتشتی در مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در کرمانشاه از نکات قابل توجهی است که نشان از اثرگذاری قیام امام حسین(ع) پس از قرن‌ها در بین بشریت دارد و از سویی وحدت و اتحاد مردمان بافرهنگ این دیار را به تصویر می‌کشد.

مردم متدین کرمانشاه در تاسوعای حسینی با سیاه‌پوش شدن آیین عزاداری سید و سالار شهیدان را در دروازه نجف برگزار کردند و در هنگام اذان ظهر به اقامه نماز پرداختند و هر کس به بضاعت خویش به نوکری سیدالشهدا (ع) پرداخت.

امروز مردم استان کرمانشاه در شهرستان‌های مختلف این استان اعم از پیر و جوان، نونهال و بزرگسال همه سیاه‌پوش در عزای حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) گل بر سر و صورت خود زده تا گوشه‌ای از حزن و اندوه امام حسین(ع) در عزای برادر علمدارش را درک کنند و نزدیک‌ترین نقطه ایران اسلامی به کربلای‌معلی امروز در سوگواری شهدای دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/چ

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234145

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر