4

افزایش نرخ بلیت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

  • کد خبر : 23650
  • ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳

در فاز دوم هدفمندی یارانه ها و با افزایش قیمت بنزین، قیمت بلیت هم افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ورود هواپیماهای سوخو از روسیه اعلام آمادگی کردیم، گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه ها و با افزایش قیمت بنزین، قیمت بلیت هم افزایش می یابد.

علی نیکزاد امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره خرید هواپیمای سوخو از روسیه گفت: مذاکراتی با وزیر حمل و نقل روسیه در خصوص بندر امیرآباد، راه آهن رشت- آستارا و خرید هواپیما داشتیم و آمادگی خود را برای خرید هواپیمای ۱۰۰ نفره سوخو اعلام آمادگی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این سفر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که مرجع رسیدگی و تایید هواپیماها است حضور داشت و این هواپیما را تایید کرد زیرا این هواپیما کوتاه برد است و با موقعیت آب و هوایی ایران سازگاری دارد.

وی با بیان اینکه قیمت این هواپیما و میزان مصرف سوخت آن مناسب است، بیان کرد: در یکسال اخیر ۲۶ فروند هواپیما به کشور وارد شده است و از منابع صندوق توسعه ملی هم تسهیلات مناسبی در اختیار صنعت هوایی قرار می گیرد.

نیکزاد در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره برنامه دولت برای فرودگاه های غیراقتصادی، اظهار داشت: از میان ۵۴ فرودگاه کشور، تنها ۳ فرودگاه اقتصادی است و دولت برای باقی این فرودگاه ها سوبسید در نظر می گیرد و نمی توان هریک از فرودگاه های غیراقتصادی را با یکدیگر ادغام کرد زیرا مردم نمی خواهند که فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری میان فرودگاه و شهر داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به سمت سرمایه گذاری و استفاده از بخش خصوصی در این فرودگاه ها برویم، گفت: ما باید به سمت سرمایه گذاری و استفاده از بخش خصوصی و روش های مختلف از جمله مشارکت، فاینانس، BOT و استفاده از توانمندی استانداری ها برویم تا فرودگاه ها توسعه پیدا کنند.

وی درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی در فازدوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: در زمان اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها به همان میزان که قیمت بنزین افزایش پیدا کند برای قیمت بلیت هم اقدام خواهد شد و دکتر احمدی نژاد تاکید دارد که مرحله دوم به زودی اجرا شود.

نیکزاد افزود: یکی از معاونان وزارتخانه به همراه بخش خصوصی پیشنهادهای مختلف را بررسی می کنند تا با افزایش قیمت بنزین، قیمت بلیت هم تغییر کند و با بالا رفتن قیمت بنزین تاثیر آن بر بلیت اعمال می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر