2

“ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد”

  • کد خبر : 23798
  • ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفته است که نیروی دریایی در صورت نیاز می‌تواند به راحتی تنگه هرمز را ببندد.

“ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد”
نادر مختاری
یک تحلیل‌گر سیاسی در گفت و گو با پرس تی وی به کشورهای غربی توصیه کرد که نسبت به توانایی کامل ایران برای بستن تنگه هرمز در صورت نیاز آگاه باشند.

نادر مختاری، مقاله‌نویس و کارشناس سیاسی افزود، اما ایران “قصد چنین کاری را ندارد؛ به خاطر این که نقش ایران در منطقه ـ همان‌گونه که (تاکنون) نقش خود را ایفا کرده، برقراری ثبات در منطقه و آماده کردن آن برای تجارت است.”

مختاری با اشاره به عملیات دریایی معمول ایران در خلیج فارس، دریای عرب و تا تمام مسیر جنوبی خلیج عدن و شمال اقیانوس هند گفت، این نیروی دریایی “کاملا با آب سازگار است”.

وی ادامه داد، این در حالی است که برخی نیروهای دریایی خارجی حاضر در منطقه که نیروهای اقیانوس‌پیما هستند، برای این محیط و مکان جغرافیایی مناسب نیستند؛ تمام تجهیزات نیروی دریایی ایران طی سال‌ها عملیات، آزمایش شده‌اند.

مختاری درباره رزماش “ولایت ۹۰” نیروهای دریایی ایران گفت: “این رزمایش دریایی کاملا نامتعارف بوده است؛ چرا که ما آزمایش موشک‌ها، اژدرها و عملیات نیروی دریایی را که معمولا تلویزیون دولتی ایران به تصویر می‌کشد، ندیدیم.”

وی توضیح داد: “دلیل این مهم این است که اژدرها، موشک‌های دریایی، و موشک‌‌های کروز که از زیردریایی‌ها پرتاب می‌شوند، فناوری جدیدی دارند، و ایران مایل نیست که جدیدترین داشته‌های خود را نشان دهد. ”

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفته است که نیروی دریایی در صورت نیاز می‌تواند به راحتی تنگه هرمز را ببندد.

اظهارات سیاری یک روز پس از آن مطرح شد که محمدرضا رحیمی، معاون رییس جمهور ایران هشدار داد که در صورت تحریم صادرات نفت ایران، اجازه عبور حتی یک قطره نفت هم از تنگه هرمز داده نخواهد شد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام رزمایش ۱۰ روزه در تنگه هرمز و اطراف آن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23798

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر