1

دادگاه آنکارا خواستار تداوم حبس نماینده سابق و زندانی مجلس ترکیه شد

  • کد خبر : 238856
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات فیگن یوکسک داغ نماینده سابق وان در مجلس ملی ترکیه برگزار شد و در پایان جلسه، حکم تداوم حبس وی از سوی قاضی این پرونده صادر شد.

به گزارش روز پنجشنبه افق نیوز و به نقل از وبسایت اینترنتی روزنامه سوزجو، جلسه رسیدگی به اتهامات یوکسک داغ در شعبه ۱۶ دادگاه کیفری آنکارا در منطقه سینجان برگزار شد و نماینده سابق وان در مجلس و عضو سابق حزب دموکراتیک خلق های ترکیه با حضور در دادگاه به دفاع از خود در برابر اتهامات ‘هدایت گروه تروریستی’، ‘تبلیغ گروه های تروریستی’، ‘تحریک مردم به دشمنی با دولت‘ و ‘سازماندهی راهپیمایی های غیر قانونی’ پرداخت.
به نوشته این رسانه، قاضی دادگاه در پایان جلسه و پس از شنیدن دفاعیات متهم و بررسی اسناد پرونده، حکم تداوم حبس فیگن یوکسک داغ را صادر کرد.
به گزارش ایرنا، ماه گذشته میلادی نیز دادستان دیاربکر در کیفرخواست تهیه شده خود، دفاعیات این نماینده در دادگاه را توهین آشکار به ملت، جمهوری ترکیه و ارگانهای دولتی تلقی کرده و خواستار ۲ سال حبس برای این نماینده سابق مجلس شد.
حق نمایندگی فیگن یوکسک داغ رهبر سابق شاخه بانوان حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و نماینده شهر وان در مجلس ملی ترکیه حدود هشت ماه پیش سلب و لغو شد.
عضویت و رهبری شاخه بانوان وی در حزب دموکراتیک خلق ها نیز با قطعیت رای صادر شده از سوی دادگاه سلب و لغو شد.
وی از ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۹۵ به همراه صلاح الدین دمیرتاش دیگر نماینده و رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و ۹ نماینده دیگر این حزب بازداشت شده و در زندان به سر می برد.
با اخراج این نماینده مجلس ترکیه و سه نماینده دیگر عضو مجلس ملی ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها، تعداد اعضای این حزب در مجلس ترکیه به ۵۵ نفر کاهش یافته است.
پیش از این دادستان آنکارا برای فیگن یوکسک داغ به اتهام عضویت در گروه های تروریستی، برپایی راهپیمایی های غیرقانونی، تحریک آشکار ملت به دشمنی و تحریک برای اقدامات مجرمانه و تبلیغ گروه های تروریستی خواستار ۳۰ الی ۸۳ سال زندان شده بود.
وی هم اکنون در زندان کوندرای کوجاالی زندانی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر