3

افشای جزئیاتی از طرح خطرناک ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه +تصاویر

  • کد خبر : 24080
  • ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

ناظران اتحادیه عرب اعلام ناتوانی می کنند

افشای جزئیاتی از طرح خطرناک ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه از سوی وزارت دفاع انگلیس با اشراف ناتو، تحلیلگران منطقه را به واکاوی و بررسی سناریوهای پیش روی سوریه واداشته است.

یک روزنامه انگلیسی اخیرا با اشاره به حضور عوامل سیا و MI6 (سرویس جاسوسی انگلیس) در خاک سوریه از طرح محرمانه وزارت دفاع انگلیس برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با کمک گرفتن از ناتو پرده برداشت. روزنامه دیلی استار تاکید کرد: وزارت دفاع انگلیس در این طرح فوق سری که با نظارت ناتو دنبال می شود در صدد ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است.
طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با حمایت ناتو اخیرا از سوی شورای امنیت ملی انگلیس مورد بررسی قرار گرفته و در همین راستا وزارت دفاع انگلیس گامهای ابتدایی در جهت صدور هر گونه دستوری در این زمینه را به اجرا گذاشته است.

در همین راستا جاسوسان سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) و سیا در خاک سوریه حضور دارند. این روزنامه با اشاره به طرح محرمانه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تاکید کرد: انگلیس برای اجرایی کردن این طرح به حمایت شورای امنیت سازمان ملل نیاز دارد.

یک مقام امنیتی انگلیس با تاکید بر نفوذ عوامل سیا و MI6 در خاک سوریه ماموریت آنها را بررسی شرایط واقعی موجود در این کشور دانست. وی همچنین از تداوم ماموریت نیروهای ویژه انگلیس در برقراری ارتباط با سربازان جداشده از ارتش سوریه جهت اطلاع از احتیاجات آنها در زمینه تسلیحاتی و ارتباطاتی خبر داد.

وی با اشاره به نارضایتی قدرتهای غربی از نظام دمشق ادامه داد: سوریه از حزب الله لبنان که تهدیدی برای اسرائیل و کل خاورمیانه محسوب می شود حمایت می کند.

بنابر اعلام منابع آگاه طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با حمایت ناتو اخیرا از سوی شورای امنیت ملی انگلیس مورد بررسی قرار گرفته و در همین راستا وزارت دفاع انگلیس گامهای ابتدایی در جهت صدور هرگونه دستوری در این زمینه را به اجرا گذاشته است.

منبع امنیتی فوق در ادامه تاکید کرد: طراحان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه درباره استفاده از جنگنده های تورنادو جی آر ۴ و دیگر انواع جنگنده ها بررسی هایی را انجام داده اند.

مانور اخیر نیروی دریایی و هوایی ارتش سوریه

وی با اشاره به اینکه سرنگونی رژیم قذافی ۸ ماه به درازا کشید تاکید کرد: باید قبول کرد که نیروهای مخالف در سوریه آموزش دیده تر و از لحاظ تسلیحاتی مجهزتر هستند.

در همین راستا گفته می شود وزارت خارجه انگلیس به “دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس هشدار داده که برای اجرایی کردن هر گونه طرحی درباره سوریه به چراغ سبز و موافقت شورای امنیت نیاز دارد.

بررسی سناریوی خطرناک غرب برای سوریه/ ناظران اتحادیه عرب اعلام ناتوانی می کنند

در همین راستا گفتگویی با “حسن هانی زاده” کارشناس آگاه امور خاورمیانه داشتیم و طی آن به بررسی طرح مورد نظر غرب در زمینه دخالت در سوریه پرداختیم. وی در این باره اظهار داشت: بر آیند رخدادهای اخیر سوریه وموضع گیری اتحادیه عرب در خصوص بحران این کشور نشان می دهد که حاکمیت در سوریه در ماه های آینده با چالشی جدی مواجه است. اتحادیه عرب که با فشار آمریکا وغرب ناظران خود را برای نظارت بر رخدادهای سوریه به این کشوراعزام کرده در واقع به عنوان “جاده صاف کن ناتو” عمل می کند.

وی افزود: از آنجا که شورای امنیت سازمان ملل به دلیل مخالفت روسیه نتوانست سوریه را تحت بند ۷ قرار دهد لذا ازاتحادیه عرب برای فراهم ساختن این فرایند استمداد کرد. اتحادیه عرب بر خلاف قوانین داخلی واساسنامه این اتحادیه، تحت فشار قطر، عربستان ومصر  ناظران صلح خود را به سوریه اعزام داشت. اساسنامه داخلی اتحادیه عرب صراحت دارد که این اتحادیه تحت هیچ شرایطی نمی تواند در جریان های تقابل مردم کشورهای عضو این اتحادیه ونظام های حاکم دخالت کند. لذا تشکیل ناظران صلح برای نخستین بار در طول تاریخ ۶۶ ساله اتحادیه عرب صورت گرفته وهدف از آن فراهم ساختن مقدمات ورود ناتو به سوریه است.


هانی زاده خاطر نشان کرد: طبق سناریوی موجود قرار است ناظران اتحادیه عرب طی یک ماه آینده ناتوانی خود را برای مهار درگیری های داخلی سوریه به اطلاع نبیل العربی دبیرکل این اتحادیه برسانند. دبیرکل اتحادیه عرب نیز موضوع را به دبیر کل سازمان ملل گزارش خوهد کرد و دبیرکل سازمان ملل نیز از طریق تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت در نهایت سوریه را تحت بند ۷ قرار خواهد داد. اما قطعا به دلیل وجود مرز مشترک میان سوریه وفلسطین اشغالی واحتمال تاثیر گذاری رخدادهای سوریه بر اسرائیل، ناتو بطور مستقیم وارد حوادث سوریه نخواهد شد.

تشریح جزئیات طرح نظامی علیه دمشق/ کماندوهای موساد وارد سوریه می شوند

این کارشناس خاورمیانه افزود: ناتو با کمک آمریکا وغرب از نیروهای شورشی ارتش سوریه که اکنون در استان اسکندرون ترکیه مستقر شده اند برای حمله به داخل سوریه پشتیبانی لجستیکی واطلاعاتی خواهد کرد. در جریان حمله شورشیان ارتش سوریه برای تصرف استانهای مرزی سوریه قطعا ارتش ترکیه به عنوان عضو ناتو نقش فعالی ایفا خواهد کرد. شورشیان ارتش سوریه که تعداد آنها اکنون به ۱۵ هزار نفر بالغ می شود تحت فرماندهی سرهنگ “ریاض موسی الاسعد” سازماندهی شده اند. سرهنگ ریاض موسی الاسعد قبلا فرماندهی یکی از تیپ های ارتش سوریه را بعهده داشت و طی ۴ ماه اخیر به اتفاق نیروهای زیر مجموعه خود از بدنه ارتش سوریه جدا شد. این مجموعه اکنون در مرزهای جنوب شرقی ترکیه مستقر شده اند وزیر نظر نیروهای سازمان سیا و ارتش ترکیه آموزش جنگهای  چریکی وشهری را طی می کنند.

وی تاکید کرد: به موازات حمله احتمالی نیروهای شورشی به شهرهای مرزی سوریه، کماندوهای موساد رژیم، برای جلو گیری از انتقال موشک های اس اس ۲۰۰ واسکاد بی سوریه به لبنان، وارد سوریه خواهند شد. پیش بینی می شود ارتش رژیم صهیونیستی به موازات تشدید درگیری های داخلی سوریه بخشی از منطقه جبل الشیخ وقنیطره سوریه واقع در نزدیکی ارتفاعات جولان را اشغال خواهد کرد. به نظر می رسد سناریوی جدید امریکا، غرب، عربستان، قطر وگروه ۱۴ مارس برای سرنگونی نظام سوریه طی ماه های آینده عملیاتی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر