1

فروش فرزند برای فراهم کردن یک زندگی آبرومندانه

  • کد خبر : 24128
  • ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶

این فرد اعلام کرده است که برای فراهم کردن یک زندگی آبرومندانه برای همسر و دخترش، و نجات آن‌ها از فقر و آوارگی کنونی، پسرش را به فروش می‌گذارد

 العالم: روزنامه «الشرق» امروز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «سعود بن ناصر الشهری» اعلام کرده است که برای فراهم کردن یک زندگی آبرومندانه برای همسر و دخترش، و نجات آن‌ها از فقر و آوارگی کنونی، پسرش را به فروش می‌گذارد.

این شهروند عربستانی گفت: پس از بسته شدن دفترش با حکم دستگاه قضایی، به این بهانه که دفترش ارتباطی با مسائل حقوقی ندارد؛ مجبور شد همه خدمات حقوقی به مشتریانش را متوقف کند، و اکنون به دلیل نداشتن شغل، و نیاز برای تأمین هزینه‌های زندگی به گدایی روی آورده است.

الشهری خاطرنشان کرد که برای دریافت کمک به دفتری که با دستور پادشاه برای کمک به افراد جویای کار تأسیس شده مراجعه کرد، ولی به او گفتند که سنش از حد قانونی گذشته است و او باید کمتر از ۳۵ سال داشته باشد.

الشهری خاطرنشان کرد که خواستار فروش پسرش در برابر یک چک تضمینی به مبلغ ۲۰ میلیون دلار است، و برای قرارداد فروش فرزندش به دادگاه مراجعه خواهد کرد؛ البته با این شرط که از شهر محل سکونت مشتری آگاهی یابد.

با وجود اعلام راهبردی ملی برای مبارزه با فقر در عربستان از حدود ۳ سال قبل، اعضای مجلس شورای سعودی اخیرا اعلام کرده‌اند که ۲۲ درصد از ساکنان این کشور فقیر هستند.

یک روزنامه نگار عربستانی به نام «طراد الاسمری» اخیرا فیلم مستندی را درباره فقر عربستانی‌ها تحت عنوان «دستمزد من هزار ریال» ساخته و آن را از طریق اینترنت منتشر کرده است.

در این فیلم زندگی واقعی یک جوان عربستانی به نام «احمد» که نگهبان یک ساختمان تجاری در شهر جده است، به تصویر کشیده شده. این جوان که سرپرست خانواده‌ای ۷ نفره است، در برابر ۱۲ ساعت کار در روز، ماهانه ۱۲۰۰ ریال سعودی دریافت می‌کند.

یک روزنامه نگار سعودی نیز اخیرا با انتقاد از اوضاع دشوار معیشتی در این کشور، تأکید کرد که درست نیست یک کارمند ماهانه حدود ۱۵۰۰ ریال دریافت کند، درحالیکه درآمد سالانه کشور ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.

سه جوان عربستانی نیز حدود دو ماه قبل به دلیل ساخت یک فیلم مستند از مناطق فقیر نشین در ریاض پایتخت عربستان و انتشار آن در اینترنت، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

خانم «بسمه بنت سعود» از شاهزادگان سعودی که به نوشتن مقاله‌ها و گزارشهایی تند علیه حکومت سعودی معروف است، اخیرا انتقادهای شدیدی را از مسئولان سعودی در ارتباط با نحوه اجرای قوانین این کشور مطرح کرده است.

این شاهزاده سعودی با اشاره به وجود مناطق و روستاهایی زیر خط فقر تأکید کرده که در برخی مناطق عربستان حتی آب و برق وجود ندارد، و فقط ۵ درصد از عربستانی‌ها ثروتمند هستند، و آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد که ۷۰ درصد عربستانی‌ها از داشتن مسکن محرومند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24128

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر