1

واکاوی دلایل موفقیت استقلال با مرد آلمانی / آبی‌ها مدیون رفتار حرفه‌ای شفر!

  • کد خبر : 241686
  • ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۸:۴۵

عملکرد مرد باتجربه ژرمن‌ها نشان داد و استقلال با مرد آلمانی جانی تازه گرفت و حالا هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است.

عملکرد مرد باتجربه ژرمن‌ها نشان داد و استقلال با مرد آلمانی جانی تازه گرفت و حالا هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است.

وینفرد شفر واکاوی دلایل موفقیت استقلال با مرد آلمانی / آبی‌ها مدیون رفتار حرفه‌ای شفر!

افق نیوز/استقلال اگرچه لیگ هفدهم را هم مثل لیگ شانزدهم با علیرضا منصوریان آغاز کرد اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مسئولان باشگاه چاره‌ای جز تغییر کادر فنی نداشتند و پس از دادن اولتیماتوم به منصوریان و عدم بهبود شرایط سرمربی آبی‌ها ناچار به استعفا شد و مدیریت باشگاه وینفرد شفر آلمانی را به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب کرد.

 

انتخاب شفر مخالفان زیاد و موافقان کمی داشت و کارنامه نه‌چندان خوب این مربی آلمانی در تیم‌های باشگاهی و ملی هواداران استقلال را از بهبود شرایط با تغییر کادر فنی ناامید کرد اما عملکرد مرد باتجربه ژرمن‌ها خلاف این تصورات را نشان داد و استقلال با مرد آلمانی جانی تازه گرفت و حالا هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است.

 

در این مطلب قصد آنالیز فنی عملکرد شفر را نداریم و غرض بررسی رفتار حرفه‌ای و منطقی مرد آلمانی است. شاید تصور خیلی‌ها این بود وقتی که شفر هدایت آبی‌پوشان را به دست بگیرد مثل اکثر مربیان وطنی دست به یک خانه تکانی اساسی بزند و یا در شروع کارش و یا در نزدیکترین پنجره نقل‌وانتقالات بازیکنانی که توسط منصوریان جذب شده بودند کنار بگذارد. حالا یا با عذر موجه و فنی و یا بدون هیچ عذری. البته همان موقع هم شایعاتی درباره کنار گذاشتن بازیکنان مورد اعتماد منصوریان که بیشتر قدیمی‌های تیم را شامل می‌شد بود اما شفر با رفتاری معقولانه و حرفه‌ای اجازه نداد حاشیه‌سازان و خبرپردازان به اهدافشان برسند. در واقع او وقتی زمام امور آبی‌ها را به دست گرفت دست به مرزبندی نزد و اعلام کرد برای موفقیت به همه بازیکنان و همکاری همه عوامل تیم نیاز دارد.

البته شفر در مورد کادر فنی طبیعی بود که مهره‌های مورد نظر داخلی و خارجی خود را انتخاب کند و اتفاقا این کار هم به خاطر استعفای اکثریت همکاران منصوریان در کادر فنی با اجبار و کنار گذاشتن صورت نگرفت. سرمربی آلمانی آبی‌ها با اعلام نیاز به همه نیروها و جلسات خصوصی با بازیکنان تیم که به شکل مستمر و گاه در زمین تمرین و گاه در باشگاه انجام می‌شد اولین عامل موفقیت تیمش را که یکدلی و همدلی بود تقویت کرد؛ موضوعی که در زمان سرمربیگری منصوریان تقریبا رنگ باخته بوده و چنددستگی و باندبازی بیداد می‌کرد. پس از ترمیم وحدت تیمی، شفر سراغ تست زدن چند باره بازیکنانی رفت که در ۷ هفته نخست عملکرد خوبی نداشتند اما چون به اسم ستاره جذب شده بودند کنار گذاشتن‌شان از ترکیب آسان نبود چراکه باعث ایجاد حاشیه و حساسیت نزد هواداران می‌شد و آن‌ها را در موضع مخالف با کادر فنی جدید قرار می‌داد.

 

شفر به مرور به همه ستاره‌های کم سو و جوانان باانگیزه فرصت داد و سرانجام ترکیب تیمش را شناخت و در این مسیر هواداران و منتقدان و رسانه‌ها هم متوجه شدند که اگر ستاره‌ای روی نیمکت است نه از روی حب و بغض که به خاطر مسائل فنی است. این چنین بود که شفر با مدیریت خوبش نه تنها مهره سوزی نکرد بلکه به مشخص شدن عیار هر بازیکن و درک این مسئله برای هواداران و کارشناسان و حتی خود آن بازیکن، لیست مازاد نیم فصل نخست را بدون کمترین تنش و درگیری ارایه داد و بازیکنانی هم که جدا شدند برخلاف سنوات گذشته نه علیه او و باشگاه موضع گرفتند و نه هواداران بابت جدایی آن‌ها ابراز دلخوری کردند. در واقع استقلال با جذب شفر نه تنها به وضعیت فنی‌اش سر و سامان داد بلکه رفتار حرفه‌ای را هم مشق کرد تا شاید الگویی باشد برای مربیان وطنی.

خراسان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241686

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر