2

عفو بین‌الملل: ده‌ها روستایی در حملات هوایی ارتش نیجریه کشته شده‌اند

  • کد خبر : 243418
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

بر اساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل، دست‌کم ۳۵ تن در ماه گذشته طی حملات هوایی ارتش نیجریه در روستاهای این کشور کشته شده‌اند.

نیجریه

بر اساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل، دست‌کم ۳۵ تن در ماه گذشته طی حملات هوایی ارتش نیجریه در روستاهای این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش افق نیوز، به نوشته گاردین، شواهد حاکی از بمباران خانه‌ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان از جانب جت‌های نیروی هوایی نیجریه هستند. سخنگوی ارتش نیجریه همزمان با این حملات اظهار کرده بود که این اقدام “تاثیری مثبت” در مقابله با خشونت اجتماعی دارد.

ارتش با انجام این حملات در ماه دسامبر، با اشاره به چوپانانی که مدعی مسلح بودن آنان شده، اذعان داشت، این حملات، “قانون شکنان پنهان شده” در روستاها را هدف قرار داده است.

هزاران تن در درگیری خونین میان چوپانان و کشاورزان که طی ۱۰ سال گذشته در کمربند میانی نیجریه شدیدتر شده است، جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اظهار کرد: حمله هوایی بر اساس معیارهای هیچ کس روشی قانونی برای اعمال فشار نیست. چنین استفاده‌هایی از نیروهای مرگبار غیرقانونی و ظالمانه است و بی‌توجهی ارتش نیجریه به جان افرادی را نشان‌ می‌دهد که باید از آن‌ها محافظت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر