0

ناکامی در معرفی اسلام به عنوان دین خشونت

  • کد خبر : 245251
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰:۳۸

رئیس مرکز مطالعات مسلم انستیتوی اسلام آباد و لندن با تشریح توطئه های بدخواهان برای معرفی اسلام به عنوان دین خشونت گفت:این توطئه ها بدون شک ناکام خواهد ماند.

به گزارش افق نیوز/ ‘طاهر محمود’ رئیس مرکز مطالعات مسلم انستیتو روز چهارشنبه در سخنرانی در همایش بین المللی نقش عرفان در صلح و همزیستی مسالمت آمیز در دانشگاه بانوان لاهور پاکستان گفت:با مطالعه تاریخ منطقه، عرفای پنجاب، پیام آور انساندوستی، زندگی مسالمت آمیز و صلح بودند و به زبان شیرین پارسی، اردو، پنجابی، گنجینه های با ارزشی برای ملل منطقه به جای گذاشته اند.
وی اضافه کرد: بد اندیشان و بد خواهان سعی دارند با خشونت و افراط گرایی اسلام را با عناوین ارتجاعی، خشن جلوه دهند و نسل کنونی را به انحراف بکشانند، اما به رغم همه کوشش های شیاطین و عوامل شان، ژرفا و غنای دین انسان ساز اسلام، عرفان اسلامی آن قدر محکم است که همچو سدی مقابل اقدامات تخریبی بایستد و کافی است که نسل نو را با حقیقت اسلام و معرفت عرفان اسلامی آشنا و مجهز کنیم.
***
پروفسور ‘عظمی قریشی’ رئیس دانشگاه بانوان لاهور پاکستان نیز در این همایش در سخنانی، به تشریح نقش نظری و عملی عرفان در اعتقادات دینی و ساختار های اجتماعی پرداخت و گفت: تعریف و تبیین، تبلیغ عرفان اسلامی، اشاعه روح عرفان اسلامی در جوامع اسلامی، از مهم ترین روش های عملی برطرف سازی خطر ترویج امواج گروه های افراطی، تکفیری و تروریستی در پاکستان، منطقه و در سطح بین الملل است.
****
‘حیدر قربان اف’ اندیشمند تاجیکستانی نیز در این آیین در سخنانی، عرفان را موسسه اعتقادی، اجتماعی،تاریخی بشری خواند و گفت:تنزل روح معنوی در جوامع بشری موجب بروز سرکشی، خشونت، افراط و انحراف در جوامع را فراهم ساخته است.
وی اضافه کرد: اگر عرفان نظری و عملی، در جسم و روح انسان متجلی شود، انسان متعالی ساخته شده و به الگویی برای بشر تبدیل گردیده و دیگر محلی برای عرضه خشونت، افراط گرایی نیست.
این اندیشمند تاجیک تصریح کرد: تبادل افکار، تبلیغ آثار عرفا و شاعران دو کشور پاکستان و تاجیکستان، می تواند بر غنای ذخایر اسلامی منطقه و جهان، بیفزاید.
****
‘جهانگیر اقبال’ از اندیشمندان منطقه کشمیر نیز در سخنانی در این همایش گفت:در شهر لاهور عارفی بی همتا همچو هجویری زیسته و شاعری انساندوست همانند اقبال به تربیت جوانان پرداخته اند.
وی اضافه کرد: برگزاری این همایش ها و تبلیغ داشته ها، اگر چه برای برای رفع دسیسه های دشمنان انسانیت و اسلام لازم است ولی کافی نیست و باید در سطح مسئولان کشوری، درخصوص آموزش های عقیدتی، به ویژه نشر عرفان اسلامی اقدام کنند.
***
‘علی اکبر رضایی فرد’ وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز در این همایش فرهنگی در سخنانی افزود: عرفان، زبانی مشترک در مشرق زمین است و قدمتی چند هزار ساله دارد.
وی اضافه کرد: عارف عملگرا برای هدایت بشر همچو شمع می سوزد و در بین مردم زندگی می کند، از محراب، منبر، درس و مدرسه دوری نمی کند، لذا سخنش در دل ها نشسته و بر جان ها آتش زده، زیبایی و آرامش در زندگی اش را برای سختی ها و ناملایمات به دیگران می آموزد.
****
‘علی اصغر شعر دوست’ دبیر پیشین شورای گسترش زبان پارسی و سفیر پیشین ایران در تاجیکستان نیز در این همایش گفت: برداشت های ناهنجار از اسلام ناب محمدی (ص) از سوی داعیه داران دروغین موجب شده تا اسلام به دست گروهک های منحرف نظیر، القاعده، طالبان، داعش، با چهره ای خشونت بار معرفی شده و طرح اسلام هراسی تبلیغ شود.
****
پروفسور ‘سیده فلیحه زهرا کاظمی’رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور نیز به عنوان در سخنانی در این همایش گفت:در دانشگاه بانوان لاهور و برای تربیت نسل بانوان مسلمان آگاه و متحد، در راستای تقریب مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی « کرسی امن »راه اندازی شده تا همه معتقدان توحیدی بتوانند نظرات خود را عرضه کنند.
به گزارش ایرنا این همایش با همکاری و هماهنگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور، دانشگاه دولتی بانوان لاهور، موسسه مطالعاتی مسلم انستیتو، کمیسیون تحصیلات عالی ایالت پنجاب، معاونت امور فرهنگی و هنری استانداری پنجاب، برگزار شد.
اندیشمندان و سخنرانانی از کشورهای پاکستان، ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، هندوستان و منطقه کشمیر آزاد در این کنفرانس سه روزه حضور دارند.
این همایش تا روز جمعه چهارم اسفندماه در دانشگاه لاهور ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245251

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر