4

نام تیم ملی فوتبال ایران با بیشترین رکورد کلین شیت ثبت کتاب گینس شد

  • کد خبر : 245748
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

مسئول ثبت رکوردهای ایران در کتاب گینس گفت: نام تیم ملی فوتبال ایران با بیشترین کلین شیت (بسته نگهداشتن دروازه ) وارد کتاب رکوردهای جهان (گینس) شد.

روح الله دشمن زیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رکورد جزو رکوردهای پرمخاطب گینس است که برای شرکت گینس و مردم جهان حایز اهمیت فراوانی است.
وی بیان کرد: چندی پیش از دفتر گینس ایمیلی دریافت شد مبنی بر اینکه کشور ایران قادر است چنین رکورد جاودانه ای را در گینس به نام خود ثبت کند که در این ارتباط پیگیری های لازم برای تحقق آن صورت گرفت.
دشمن زیاری یادآور شد: مدت زمان بسته نگهداشتن دروازه تیم ایران از ۱۷نوامبر ۲۰۱۵ با تیم گوام (با نتیجه ۶بر صفر)شروع و تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ با تیم کره جنوبی(صفر_صفر) به پایان رسید.
وی گفت: در این مدت زمان، ایران با ۱۲بازی بدون گل خورده رکوردار بیشترین کلین شیت مقدماتی جام های جهانی شد.
دشمن زیاری اظهارکرد: این رکورد از بازی با تیم گوام، هند و عمان در مرحله اول مقدماتی شروع و در مرحله دوم بازی های رفت تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی، سوریه و با بازی های برگشت مرحله دوم با تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی پایان یافت.
وی یادآور شد: تاکنون تیم های زیادی موفق به بسته نگهداشتن دروازه های خود بوده اند اما خلق چنین رکوردی تاکنون بی سابقه بوده و این رکورد ارزشمند نتیجه تلاش و تعامل فدراسیون، مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال و حمایت همه جانبه مردم بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245748

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر