2

فرستاده ویژه دولت آمریکا با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

  • کد خبر : 246231
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰:۱۴

«آنتونی زینی » فرستاده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه با « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی »معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و در ارتباط با تنش میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با وی گفت وگو کرد.

به گزارش افق نیوز، وزارت خارجه قطر اعلام کرد: در این دیدار که معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس نیز حضور داشت دو طرف در خصوص مسائل مورد علاقه به ویژه تنش میان اعضای شورای همکاری و تلاش های کویت برای رفع آن گفت و گو کردند.
زینی ژنرال بازنشسته آمریکایی روز یکشنبه قبل از سفر به قطر در کویت با امیر این کشور هم ملاقات کرد.
خبرگزاری های آمریکایی امروز اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این هفته نمایندگانی را به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد فرستاد تا به سران این کشورها تفهیم کند که نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) در کمپ دیوید تنها در صورتی برگزار خواهد شد که کشورهای این شورا بتوانند هرچه زودتر به پیشرفت قابل توجهی در حل بحران قطر دست یابند.
همچنین امیر کویت امروز یک پیام کتبی برای ملک سلمان پادشاه عربستان ارسال کرد که به عقیده کارشناسان، محتوای این نامه هم به تنش مذکور مرتبط است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
قطر طی ۹ ماه گذشته این اتهام ها را رد و اعلام کرده است که کشورهای تحریم کننده هیچ سندی برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246231

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر