1

انتقاد اردوغان از موضع برخی از کشورهای غربی در قبال عملیات شاخه زیتون

  • کد خبر : 248152
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰:۱۸

آنها که علیه عملیات شاخه زیتون در عفرین اقدام به انتقاد از ترکیه می کنند٬ در مورد قتل عامی که اسرائیل هم اینک در غزه مرتکب می شود، چیزی شنیده اند؟ کجا هستند؟

به گزارش افق نیوز، اردوغان طی سخنرانی در ششمین کنگره حزب عدالت و توسعه در منطقه عمرانیه استانبول با اشاره به بی توجهی کشورهای غربی به کشتار مسلمانان در غزه گفت: تاکنون واکنش قابل توجهی از سوی این کشورها در قبال کشتار فلسطینی ها ندیده ایم.
وی همچنین طی سخنرانی در منطقه پندیک استانبول نیز، اقدامات رژیم صهیونیستی اسرائیل در حملات غیر انسانی به فلسطینی ها را به شدت محکوم کرد.
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با انتقاد از موضع برخی از کشورهای غربی در قبال عملیات شاخه زیتون افزود: ‘آنها درباره اقدام ما علیه تروریست ها در شمال سوریه موضع می گیرند ولی همزمان در قبال جنایات اسرائیل و فاجعه کشتار فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی سکوت اختیار می کنند.’
وی اضافه کرد: آنها که علیه عملیات شاخه زیتون در عفرین اقدام به انتقاد از ترکیه می کنند٬ در مورد قتل عامی که اسرائیل هم اینک در غزه مرتکب می شود، چیزی شنیده اند؟ کجا هستند؟
وی تاکید کرد: این واکنش ها دلیل بزرگی برای عدم صداقت آنهاست چرا که در برابر حملات اسرائیل با اسلحه سنگین علیه مردم غزه که در درون سرزمین خود تظاهرات می کنند، سخنی نمی گویند.
وی در واکنش به دیدار هیاتی از گروه های کردی سوریه با رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت: ‘اگر مایل هستید که به جای ترکیه متحد خود در ناتو، همراه با گروه های تروریستی حرکت کنید، به راه خود ادامه دهید چرا که شما می توانید از تروریست ها میزبانی کنید.’
رییس جمهوری ترکیه با اشاره به نگرانی فتح الله گولن از استرداد ۶ نفر از اعضای گروه کودتاگر منتسب به وی از کوزوو به ترکیه گفت: گولن بسیار نگران است و می پرسد که ‘عاقبت من چه خواهد شد؟’ سرنوشت کسانی که در کوزوو بودند، در انتظار توست.
اردوغان در ادامه در تشریح موفقیت های اقتصادی ترکیه از رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی کشورش خبر داد و گفت: ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی ترکیه بالغ بر ۲۷٫۵ میلیارد دلار و مجموع ذخایر ارزی نیز به ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است ولی برخی افراد با پیش کشیدن بحث ارزش لیر در برابر ارزهای خارجی می خواهند این روند را به چالش بکشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر