3

افزایش قیمت نفت از تاثیر تحریم ها علیه ایران کاسته است.

  • کد خبر : 2491
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۰۶

وزیردفاع رژیم صهیونیستی گفت افزایش قیمت نفت از تاثیر تحریم ها علیه ایران کاسته است. ایهود باراک در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: ایران به دنبال سلاح هسته ای است و از تروریسم در منطقه حمایت می کند تا کنترل منطقه را به دست بگیرد. بنابراین باید تحریم ها را تشدید کرد. وی در […]

وزیردفاع رژیم صهیونیستی گفت افزایش قیمت نفت از تاثیر تحریم ها علیه ایران کاسته است.
ایهود باراک در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: ایران به دنبال سلاح هسته ای است و از تروریسم در منطقه حمایت می کند تا کنترل منطقه را به دست بگیرد. بنابراین باید تحریم ها را تشدید کرد.
وی در عین حال اظهار داشت: افزایش قیمت جهانی نفت، تاثیر تحریم ها علیه ایران را کم کرده است. سقوط حسنی مبارک به دنبال تحولات مصر نیز موفقیت بزرگی برای ایران بود.
وی تصریح کرد: اینکه کی و چگونه ایرانی ها تبدیل به یک قدرت هسته ای خواهند شد، چندان اهمیتی ندارد آنچه مهم است دانستن این موضوع است که تا زمانی که آنان بتوانند در زمینه فعالیت های هسته ای چراغ خاموش حرکت کنند، دیگر هیچ چیز مانع آنان نخواهد بود.
همزمان با اظهارات ایهود باراک، هفته نامه آمریکایی و نومحافظه کار ویکلی استاندارد در گزارشی نوشت: بهای جهانی نفت روبه افزایش است و از سوی دیگر قدرت در اوپک از کشور عربستان که تابع ایالات متحده بود و فرامین او را بی چون و چرا بر زبان می راند به ایران رسیده که مخالف سرسخت و درجه یک واشنگتن در منطقه است. ایرانی هایی که اعتقاد دارند کشورهای دارنده نفت نباید بهای این سرمایه را به دلیل نیاز غربی ها به آن کاهش دهند.
مسئله جالب تر ماجرا این است که مناطق نفت خیز عربستان هم در حوزه زندگی شیعیان است و شیعیان این منطقه می توانند با توجه به خیزش های عربی که همه جا را فرا گرفته، دردسر بزرگی برای خاندان سعودی درست کنند.
این نشریه می نویسد: اگر با نفت سر و کار داشته باشید و یا تاجر این حوزه باشید بهای این ثروت سیاه و افت و خیزهای آن برای شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. اگر بهای آن را درست حدس بزنید شما می توانید خاویار میل کنید و اگر در این پیشگویی ماهرانه اقدام نکنید چیپس گوجه فرنگی نهایت چیزی است که نصیب سفره شام شما خواهد شد.
درست است که بسیاری عربستان سعودی را مروج فرهنگ خشن وهابی گری و حمایت از جریان افراطی می دانند اما حقیقت این است که همین افراد از خاندان سعود می خواهند که با استخراج نفت بیشتر نقش تنظیم کننده بازار نفت را بازی کند.
ویکلی استاندارد می افزاید: کم نیستند تحلیل گرانی که می گویند، هر چه خاندان سعودی بیشتر به ساز آمریکایی ها می رقصد بیش از گذشته ریسک هدف قرار گرفتن توسط انتقادهای آمریکا را کاهش می دهد. براساس این تحلیل خاندان سعودی همواره درخصوص توانایی خود در استخراج بیشتر نفت اغراق می کنند تا بدین وسیله ناز آنها توسط آمریکایی ها و اروپایی های نیازمند به این ثروت سیاه کشیده شود. مشکل اینجاست که در اوپک دیگر عربستان آن تک نوازی نیست که همگان به سازش برقصند. ابتدای ماه جاری بود که وزیر نفت عربستان سعودی از اعضای اوپک خواست به منظور کنترل قیمت، میزان نفت استخراجی را افزایش دهند. اما در نهایت مدیر فعلی اوپک که محمد علی آبادی از ایران است توانست رای مخالف هفت عضو را جمع کرده و مانع از به تصویب رسیدن سیاست آمریکایی عربستان در این نشست شود. لیبی سابق بر این روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت را به بازارهای جهانی صادر می کرد و اکنون که این روند کاملا متوقف شده است به نظر می رسد که هم قیمت نفت سیرصعودی خود را طی خواهد کرد و هم نیاز غرب به خروجی نفت بیشتر خواهد شد. در این مسیر تنها راه برای آمریکایی ها و اروپایی ها، سرکشی ریاض از تصمیم اوپک و تصمیم گیری فردی است. البته این مساله هم نخستین بار نخواهد بود که در این نهاد نفتی رخ می دهد. آنچه جدید است کرسی عربستان سعودی در اوپک است که اکنون در اختیار ایران قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر